معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تنها 8 درصد ذخیره سد زاینده‌رود آب دارد، گفت: با کنترل میزان بارش‌ها تا دی‌ماه، اگر شرایط ذخیره سد زاینده‌رود تا آن زمان مطلوب باشد، بنا بر تجربه سال 95 ، آب برای کشت پاییزه کشاورزان رها خواهد شد.
کد خبر: ۶۷۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 04 November 2018
به گزارش تابناک : حسن ساسانی در خصوص آخرین وضعیت ذخیره سد زاینده‌رود، اظهار کرد: در حال حاضر ذخیره سد زاینده‌رود 128 میلیون مترمکعب و ورودی سد چهار متر و خروجی آن 11.5 متر و صرفاً برای مصارف شرب اصفهان و یزد است. 
 
وی با بیان اینکه میزان بارش باران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در ایستگاه چلگرد 47 میلی‌متر است، افزود: حجم مخزن سد در درازمدت 647 میلیون مترمکعب بوده است.
 
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تأکید کرد: بنا بر آمارهای موجود تنها 8 درصد از حجم یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعبی سد زاینده‌رود آب دارد.
 
وی در خصوص صحبت‌هایی پیرامون توزیع آب کشاورزی در فضای مجازی شده است، گفت: دیروز شنبه 12 آبان ماه در شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود جلسه‌ای در تهران برگزار شد، اما هنوز مصوبات این جلسه ابلاغ نشده است.
 
وی تأکید کرد: با کنترل میزان بارش‌ها تا دی‌ماه، اگر شرایط ذخیره سد زاینده‌رود تا آن زمان مطلوب باشد، بنا بر تجربه سال 95 ، آب برای کشت پاییزه کشاورزان رها خواهد شد که البته تصمیم در این خصوص را وزیر نیرو ابلاغ خواهد کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار