رئیس جمهور با بیان اینکه من به رهبران کشورهای جهان گفتم که ما این بار با افتخار تحریم‌ها را خواهیم شکست، گفت: طبق قطعنامه ۲۲۳۱ تمام کشورهای دنیا موظفند روبروی آمریکا بایستند.
کد خبر: ۶۷۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 05 November 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام حسن روحانی در همایش مدیران ارشد وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ما مشکلی برای مذاکره نداریم به شرطی که طرف مقابل برای عهد و قول خود وفا کند و ارزشی برای آن قائل باشد، گفت: امروز خوشبختانه آمریکا در ماجراهای اخیر از همیشه منزوی‌تر است.

وی افزود: در بخش سیاسی، افکار عمومی و حقوقی موفقیت های بسیار خوبی بدست آوردیم؛ این کار ساده‌ای نیست که آمریکا حرفی بزند و اتحادیه اروپا روبروی او بایستد.

روحانی گفت: برخی فکر می‌کنند پیروزی در برجام یک موفقیت بود اما آمریکایی‌ها آن را از بین بردند؛ این درست نیست. ما همان موفقیت را امروز هم از نظر سیاسی داریم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه امروز همه کشورهای دنیا به استثنای چند کشور در برابر آمریکا ایستاده اند و در کنار ایران هستند، اظهار کرد: در سازمان ملل دیدیم که استقبال افکار عمومی دنیا از سخنان مسئولین ایرانی و کاخ سفید چگونه بود.

وی افزود: شورای امنیت سازمان ملل را تشکیل داه بودند تا آخرین میخ را بر تابوت برجام بزنند اما به نشست حامیان برجام تبدیل شد. رسانه‌ها و صداوسیما باید این موفقیت را با صدای رسا بیان کنند و مردم بدانند نمایندگان آنها چقدر فعالیت کردند و موفق بودند.

روحانی گفت: امروز آمریکا ناچار می شود هشت کشور را از خرید نفت استثنا کند، در حالی که قبلا گفته بود می‌خواهم فروش نفت ایران را به صفر برسانم؛ این یک پیروزی برای ماست.

رئیس جمهور تاکید کرد: آمریکایی‌ها گفتند نمی‌گذاریم اقتصاد ایران فعال باشد و رشد کند اما صادرات ما در همین هفت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شد؛ این هم یک موفقیت است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نفت خود را بفروشد و خواهد فروخت. اگر آمریکا این هشت کشور را از تحریم نفتی ایران مستثنی نمی کرد ما باز هم نفت خود را می‌فروشیم.

روحانی با بیان اینکه من به رهبران کشورهای جهان گفتم که ما این بار با افتخار تحریم‌ها را خواهیم شکست، تصریح کرد: طبق قطعنامه ۲۲۳۱ تمام کشورهای دنیا موظفند روبروی آمریکا بایستند.

رئیس جمهور گفت: امروز ملت‌های منطقه موفق شدند که آمریکا را از اهداف اعلام شده خود به عقب برانند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار