مدیرکل اداره ثبت احوال استان اصفهان گفت: ۷۶ درصد اصفهانی‌ها، تا کنون کارت ملی هوشمند دریافت و ۲۴ درصد، هنوز برای ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند.
کد خبر: ۶۷۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 05 November 2018

به گزارش تابناک : حسین غفرانی با اشاره به آمار صدور کارت ملی تا پایان مهر سال جاری در استان، اظهار داشت: از تاریخ اجرای طرح تا پایان مهر ماه، 3 میلیون و 120 هزار کارت ملی هوشمند در استان اصفهان صادر شده است.

وی افزود: کارت‌های ملی نمونه قدیم تا پایان سال جاری اعتبار دارد و به هیچ وجه تمدید نخواهد شد، همچنین از ابتدای سال آینده ملاک و مستند مراجعه مردم به ادارات، کارت ملی هوشمند است.

مدیرکل اداره ثبت احوال استان با بیان اینکه کارت ملی هوشمند، مزایای بسیاری دارد، گفت: کارت ملی هوشمند سه ویژگی عمده از جمله دقت، سرعت و نیت اطلاعات فردی را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: کارت ملی هوشمند در زمینه‌های مختلف، می‌تواند بستر ساز کلیه خدماتی باشد که افراد در چرخه اداری نیازمند آن هستند.

کارت ملی هوشمند، خدمات‌دهی و خدمات‌گیری را در چرخه اداری تسهیل می‌کند

غفرانی خاطرنشان کرد: کارت ملی هوشمند می‌تواند جایگزین بسیاری از کارت‌های موجود و خدمات موجود در آنها بشود و رفتار خدمات دهی و خدمات گیری را در چرخه اداری تسهیل ‌کند.

وی با اشاره به دیگر مزایای کارت ملی هوشمند، اظهار داشت: این کارت می‌تواند نقش کیف پول، تایید هویت و امضای دیجیتال را ایفا کند.  106 دفتر خدمات شهروندی شامل پست و دفاتر پیشخوان دولت در سطح شهر در کنار ادارات ثبت احوال به توزیع خدمت می‌پردازند تا مردم کم‌ترین زحمت را برای دریافت کارت ملی هوشمند متحمل شوند.

مدیرکل اداره ثبت احوال استان تصریح کرد: با ارائه کارت ملی هوشمند، می‌توانید وارد بستر دولت الکترونیک شوید و دیگر نیازی به ارائه کپی مدارک نیست و کار شناسایی هویت و مدارک مورد نیاز به عهده سیستم و بستر سیستم است.

هزینه کارت ملی هوشمند افزایش نیافته است

مدیرکل اداره ثبت احوال استان با بیان اینکه هر گونه شایعه مبنی بر افزایش هزینه کارت ملی هوشمند را تکذیب می‌کنم، گفت: علی رغم مسائل اقتصادی اخیر، هیچ تغییری در هزینه کارت ملی هوشمند به وجود نیامده و افراد نباید  بیش از 31 هزار تومان، برای هزینه کارت ملی بپردازند.

وی ادامه داد: هزینه دریافتی کارت ملی شامل 20 هزار تومان بابت هزینه واریزی ثبت احوال به خزانه دولت، 9 هزار تومان هزینه پذیرش درخواست دفاتر پیشخوان و 2هزار تومان هم خدمات تحویل کارت بعد از صدور است.

غفرانی خاطرنشان کرد: افرادی که هنوز برای تحویل کارت‌های ملی‌شان بعد از ارسال پیامک، مراجعه نکرده‌اند، حتما برای دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند تا در آینده مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

کارت ملی هوشمند، کلید ورود به دولت الکترونیک است

مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به کارت ملی هوشمند به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک، اظهار داشت: کارت ملی هوشمند یک تعامل و هم افزایی است که از طریق قابلیت‌ها و ظرفیت کارت ملی هوشمند، آنچه را که نظام برنامه‌ریزی کشور صلاح می‌داند در این بستر قرار می‌گیرد و برای انواع خدمات از این مسیر عبور می‌کند.

وی افزود:  اصل کارت ملی هوشمند با تنوع و انعطافی که در خدمت دارد، تکمیل کننده چرخه دولت الکترونیک است و کشورهایی که از آن استفاده کرده­اند، مزایای بی­نظیری در متن و عملکرد این کار تجربه کرده­اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار