"دکه ی خبری تابناک همدان" درنظردارد؛ همه روزه مهمترین عناوین اخباراستان راازدیدگاه رسانه های استان به آگاهی مردم برساند؛ لذامخاطبین محترم می توانند مارابانظرات سازنده خودجهت بهبود اطلاع رسانی، همراهی نمایند.
کد خبر: ۶۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 28 July 2015
رتبه 25 درصدی نهاوند در تولید بچه ماهی کشور

ایسنا- سرپرست جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: از مجموع ۷۴ مزرعه پرورش ماهی نهاوند ۹۰ درصد مزارع ضدعفونی شده‌اند و در صورت تأمین بچه ماهی سالم، آمادگی آزادسازی بچه ماهی را دارند.

"احمد باقری" اظهار کرد: شهرستان نهاوند هر ساله به طور میانگین با تولید ۲ هزار و ۴۰۰ تن ماهی سردآبی و گرم‌آبی رتبه نخست استان را دارد و تأمین ‌کننده ۲۵ درصد بچه ماهی کشور است البته به علت آلوده شدن سایت‌های پرورش ماهی به ویروس وی.اچ.اس در سال گذشته ۸۰ درصد افت تولید داشتیم.

باقری بیان کرد: در حال حاضر با اجرای عملیات پاک‌سازی و ضدعفونی در مزارع پرورش ماهی با مشکل جدی مواجه نیستیم و مزارع آماده تولید مجدد ماهی هستند.

وی افزود: با وجود اینکه این مشکل مربوط به کل استان بود و تمام شهرستان‌ها با افت تولید مواجه شدند اما نهاوند توانست با وجود افت تولید رتبه نخست استان را حفظ کند.

باقری سرانه مصرف ماهی در نهاوند را سالیانه ۵ کیلو و ۵۰۰ گرم عنوان کرد و گفت: این سرانه در کشور حدود ۷ کیلوگرم است.


بهسازی، نوسازی و بازسازی مساکن روستایی

ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن همدان گفت: تاکنون حدود 65 هزار واحد مسکن روستایی نوسازی، بهسازی و مقاوم سازی شده است.
حسن ظفری در حاشیه دومین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران در گفت و گو با ایرنا افزود: تمامی 941 روستای بالای 20 خانوار استان همدان طرح هادی روستایی دارند.

وی اظهار کرد: مکان یابی، مکان سنجی و کاربریهای مورد نیاز در مواقع بروز بحران در این روستاها پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: در زمینه بهسازی، نوسازی و بازسازی مسکن روستایی تحت عنوان طرح بهسازی مسکن تا به امروز افزون بر 97 هزار فقره سهمیه با تسهیلات حدود 10 هزار میلیارد ریال به استان همدان اختصاص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن همدان افزود: از میزان سهمیه پیش بینی شده برای استان بیش از 83 هزار متقاضی واجد شرایط به بانکهای عامل معرفی شدند.

وی گفت: 74 هزار شهروند تاکنون موفق به عقد قرارداد با بانک شدند که تاکنون حدود 65 هزار واحد مسکن روستایی با رعایت مقررات نظام فنی ساختمان، نوسازی و بهسازی شده است.

وی اظهار کرد: در سالجاری بهسازی و نوسازی هفت هزار واحد مسکن روستایی با پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات در دستور کار است که پیش بینی می شود به این میزان آورده متقاضی باشد.


کشاورزان زیر چترحمایتی بیمه بروند

تسنیم- استاندار همدان با بیان اینکه کشاورزان همدان به بیمه محصولات اعتقادی ندارند، گفت: تنها ۱۵ درصد محصولات کشاورزی همدان بیمه است.

محمدناصر نیک بخت در دومین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران غدیر 2 در همدان اظهار داشت: برای جلوگیری از خسارت در زمینه محصولات کشاورزی باید مردم و کشاورزان را به سمت بیمه کردن محصولات کشاورزی سوق دهیم.

وی با بیان اینکه کشاورزان همدانی اعتقادی به بیمه ندارند، افزود: متاسفانه شرکت بیمه در تعیین خسارات خوب عمل نمی‎کند که کشاورزان تمایلی به بیمه محصولات خود ندارند و همین امر سبب شده تا تنها 15 درصد کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند.

نیک بخت با اشاره به اینکه بهترین و بزرگ‌ترین موفقیت در کارزار دیپلماسی نصیب ایران شده و حقانیت کشور را به همراه داشته است، تصریح کرد: باید از مقام معظم رهبری که حمایت‌های بسیاری در این نبرد بین‌المللی داشتند قدردانی کرد، همچنین باید از دولت تدبیر و امید که با درایت و تعامل با جهان به این موفقیت رسید نیز تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده توانستند حقانیت ایران را ثابت کنند، بیان کرد: اگر این مذاکرات به نتیجه نمی‌رسید آمریکا منزوی می‌شد و این امر نشان از عظمت ملت ایران دارد و خوشبختانه دولت تدبیر و امید بود که توانست این حقانیت را به اثبات برساند.

استاندار همدان با بیان اینکه کارگاه امروز قطعا کارگاهی است که اثرات بسیار ملموسی را برای کشور دارد، عنوان کرد: آموزش‌های ارائه شده در این کارگاه می‌تواند در کاهش اثرات سوانح و آسیب‌هایی که سوانح طبیعی دارد تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با اعلام اینکه اثرگذاری انتقال تجارب و هماهنگی‌ها از طریق این جلسات صورت می‏گیرد، بیان کرد: سوانح طبیعی جزئی از طبیعت بوده و امکان انکار این موضوع وجود ندارد، طبیعت بلایایی نیز دارد که باید آمادگی لازم برای مقابله با این بحران‌ها داشته باشیم.

نیک بخت با اشاره به اینکه بلایای طبیعی با وجود اثرات مخرب قابل تقابل و مقاومت است، بیان کرد: یکی از تلاش‎های این کارگاه آموزشی این است که نحوه مقابله درست را آموزش دهد.

چالش "آب شرب" در همدان

تسنیم- تنش آبی شدید در استان همدان سبب شده تا اقشار مختلف نسبت به مسئله آب حساس شده و در راستای مدیریت مصرف در این بخش گام بردارند.

همایشی تحت عنوان "آب شرب و چالش‌های پیرامونی" با حضور فعالان حوزه محیط زیست، مدیران دستگاه‎های اجرایی و خبرنگاران به همت انجمن مردم نهاد حیات سبز سرزمین برگزار شد.

در این همایش درباره اهمیت و جایگاه آب در کشور و استان همدان صحبت‎هایی شد که البته مسئله‎ای که می‌‏توان گفت کمتر در این همایش مورد توجه قرار گرفت این بود که فعالان حوزه محیط زیست چگونه باید در کنار بخش دولتی در راستای مدیریت تنش آبی در همدان گام بردارند.

البته تشکل‎های زیست محیطی در گذشته نیز نشان داده‌اند که بدون اعلام نیاز بخش دولتی در زمانی که به آنها نیاز است وارد عمل شده و تاثیر مثبتی نیز در حوزه‎های مختلف داشته‎اند.

وضعیت نابسمان در حوزه آب سبب شده تا امروز همگان نگران وضعیت آب در استان همدان باشند ولی مهمترین مسئله این است که عامه مردم باید با موج مدیریت مصرف در همدان همراه شوند، در غیر این صورت باید به این نکته اذعان داشت بخش دولتی به تنهایی توان بهبود شرایط را ندارد.


حمایت مالی شورا و شهرداری از جشنواره فیلم کودک

فارس- رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: رویکرد شورا برای میزبانی دوباره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان مثبت بوده و به همراه شهرداری در تامین هزینه‌های جشنواره مشارکت خواهد کرد.

علی‌اکبر نظری اظهار کرد: بی‌تردید برگزاری جشنواره‌هایی چون فیلم کودک و نوجوان در همدان باعث خواهد شد تا ظرفیت‌های فرهنگی این دیار بیشتر معرفی شود.

وی خروج همدان از انجماد فرهنگی را از آثار برگزاری جشنواره فیلم دانست و گفت: در حال حاضر برنامه‌های فرهنگی خوبی از سوی شورا و شهرداری در حال پیگیری است.

رئیس شورای شهر همدان اظهار داشت: ما آمادگی کامل داریم تا از طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی همچون جشنواره فیلم کودک حمایت کنیم.

مدیریت بحران در مواجهه با بلایای طبیعی

فارس- معاون وزیر کشور با بیان اینکه از حادثه سیل اخیر در فضای مجازی و رسانه‌ها به عنوان بحران بزرگی یاد شد، گفت: واقعیت این حادثه به گونه دیگری بود و تنها دو ساختمان 13 واحدی و یک واحدی کنار رودخانه بر اثر سیل تخریب شد.

اسماعیل نجار در آیین افتتاحیه دومین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران غدیر با حضور مسئولان استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و همدان در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: در کشور یک تفکر غلط مبنی بر اینکه بحران در ایران نزدیک نیست، وجود دارد.

وی افزود: باید آموزش را در همه سطوح ارتقا دهیم تا بتوان مراحل چهارگانه مدیریت بحران را پیش‌بینی و پیشگیری کرد.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: برگزاری مانور زلزله در مدارس کشور اتفاق خوبی است اما باید در آموزش، همه جوانب با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در ساخت و سازها باید عوامل زیادی مدنظر باشد تا در حوادث غیرمترقبه شاهد خسارت جانی و مالی کمتری باشیم، ادامه داد: مردم باید از نظام مهندسی، مهندس و معمار ناظر بر ساخت‌ و سازها، کیفیت کار را مطالبه کنند.


به گفته وی، با بروز هر اتفاق و حادثه‌ای همه به دنبال مقصر هستند، اما در نهایت بعد از فروکش کردن تب و تاب آن اعضای ستادهای بحران برای بازگشت به شرایط عادی در کنار مردم قرار می‌گیرند.

نجار با اشاره به حادثه سیل اخیر در کشور که در فضای مجازی و رسانه‌ها از آن به عنوان بحران بزرگی یاد شد، افزود: واقعیت این حادثه به گونه دیگری بود یعنی تنها دو ساختمان 13 واحدی و یک واحدی کنار رودخانه بر اثر سیل تخریب شد.

وی با اشاره به بازدیدش از وزارت اضطرار روسیه خاطرنشان کرد: مدیریت بحران در این کشور به گونه‌ای بود که یک ساختمان شبه‌نظامی ایجاد شده تا در مواقع لزوم، فرماندهی عملیات را به دست گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه در ژاپن هم شرایط آمادگی کامل برای بروز حوادث وجود دارد، افزود: این کشور برای کاهش و مقابله با بلایای طبیعی آمادگی ویژه دارد.

وی اضافه کرد: در مواقع بروز حوادث در کشور، مبالغ پرداختی به عنوان کمک‌هزینه به بازماندگان با تأخیر بیش از دو ماه انجام می‌شود که برای رفع این مشکل باید تدابیر لازم در دولت و مجلس اندیشیده شود.






اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار