عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: معاف‌کردن چند کشور از خرید نفت ایران بیان‌گر عقب‌نشینی ترامپ از مواضع خود علیه ایران است.
کد خبر: ۶۷۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 06 November 2018

به گزارش تابناک : ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران از سوی دولت آمریکا، اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا طی چند ماه گذشته هر اقدامی که می‌خواسته علیه ایران انجام داده  و تحریم‌های جدید هیچ اثری نخواهد داشت.

وی افزود: ترامپ طی چند ماه گذشته همه فشارهای خود را علیه ایران اعمال کرد. هیئت‌هایی را به کشورهای مختلف فرستاد و تمام توان خود را صرف کرد تا اروپاییها را متقاعد کند که  از برجام خارج شوند و ایران را تحریم کنند اما نتوانست به اهداف خود برسد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه "آمریکایی‌ها 4 دهه است که ما را تحریم می‌کنند و  تحریم‌های جدید تأثیری نخواهد داشت" ، ابراز کرد: جمهوری اسلامی راهکارها و شیوه‌های زیادی برای ادامه مراودات مالی خود دارد و این تحریم‌ها نمی‌تواند مانعی بر سر راه ملت ایران به‌حساب بیاید.

حسن‌بیگی با توجه به معاف کردن چند کشور از خرید نفت ایران گفت: مسئولان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که اگر بخواهند 2 میلیون بشکه نفت ایران را از بازار حذف کنند، هیچ کشوری قادر نیست که این کمبود را تأمین کند و قطعاً قیمت هر بشکه نفت به 200 دلار افزایش می‌یابد.

نماینده مردم دامغان در مجلس تصریح کرد: مسئولان آمریکایی می‌دانند که چه خرید نفت از ایران را تحریم کنند و چه نکنند ایران نفت خود را می‌فروشد بنابراین مجبور شدند که عقب‌نشینی کنند و مواضع پیشین خود را تغییر دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار