رئیس انجمن سینمای جوانان اصفهان می‌گوید: تنها در سال گذشته، شش تن از فارغ‌التحصیلان این انجمن برای ادامه کار حرفه‌ای خود در تهران، اصفهان را ترک کرده‌اند.
کد خبر: ۶۷۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 06 November 2018
به گزارش تابناک : در فهرست آثار راه‌یافته به بخش رقابتی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، نام هفت فیلم کوتاه از اصفهان به چشم می‌خورد که اسامی آن‌ها به این شرح است: در بخش مستند: فیلم "بی‌سرزمین‌تر از باد" به کارگردانی غلام‌رضا جعفری، در بخش داستانی: فیلم‌های "بین ما" به کارگردانی مرتضی خانجانی، "عافیت" به کارگردانی حمیدرضا وفا خواه، "فنگ شویی وارونه" به کارگردانی زیور حجتی و"نرمش" به کارگردانی شاهین علیخان پور، در بخش تجربی: فیلم "تراداد" به کارگردانی محدثه تیموری و در بخش کتاب و سینما: فیلم  "من زالم" به کارگردانی هومن نادری.
 
از مجموع این هفت اثر، پنج فیلم ساخته فارغ‌التحصیلان انجمن سینمای جوانان اصفهان است و سید محمد طباطبایی، رئیس این انجمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در همین رابطه اظهار کرد: سال گذشته، همین روزها قول داده بودیم که سال بعد اتفاقات بهتری برای سینمای کوتاه اصفهان بیفتد و خوشبختانه امسال با هفت نماینده در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور داریم. 
 
وی افزود: برای سینمای اصفهان، این حضور یک پیروزی بزرگ است و شیرینی آن وقتی دو برابر می‌شود که بدانیم بعد از تهران، بیشترین تعداد آثار راه‌یافته در بخش داستانی مربوط به اصفهان است. در این جشنواره یک رقابت نابرابر بین تهران و سایر شهرستان‌های کشور وجود دارد و در شرح آن همین بس که بدانید در بخش داستانی، تعداد 73 فیلم به نمایندگی از تهران حضور دارند.
 
طباطبایی ضمن اشاره به اینکه تعداد بسیاری از این فیلم‌ها ساخته جوانانی است که از شهرستان‌ها به تهران مهاجرت کرده‌اند ادامه داد: سال گذشته شش تن از فارغ‌التحصیلان انجمن سینمای جوانان اصفهان به تهران مهاجرت کردند تا کار حرفه‌ای خود را در پایتخت دنبال کنند و رخ دادن این اتفاق برای شهری که همواره فرهنگ و هنر آن زبانزد خاص و عام بوده، دردناک است.
 
  رئیس انجمن سینمای جوانان اصفهان تصریح کرد: در حوزه هنر هفتم، حمایت خاصی از جوانان نمی‌شود و تنها شهرداری اصفهان در سه دوره برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان قدم به این عرصه گذاشت که حاصل آن را نیز دید و امروز سه فیلم با حمایت این نهاد در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد.
 
وی با تأکید بر اینکه اصفهان، شایستگی تبدیل‌شدن به قطب سینمای کشور را داراست گفت: همان‌طور که در سایر رشته‌های هنری و غیر هنری توانسته‌ایم به قطب تبدیل شویم در سینما نیز می‌توانیم، به شرطی که زیرساخت‌ها مهیا شود و حمایت‌ها تداوم داشته باشد. 
 
طباطبایی همچنین اظهار کرد: حمیدرضا وفا خواه، فیلم "عافیت" را برای پروژه پایان دوره خود ساخته و این اولین تجربه حرفه‌ای اوست. وقتی چنین فیلمی به سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه پیدا می‌کند یعنی سطح حرفه‌ای کار فیلم‌سازان ما بالاست و انجمن سینمای جوان در حوزه آموزش وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است. 
 
وی افزود: ما بارها از دوستان تهرانی شنیده‌ایم که سطح آموزش انجمن سینمای جوانان اصفهان ازنظر کیفی و کمی در کشور بهترین است و امیدواریم دیگر مسئولان فرهنگی شهر هم بشنوند و با حمایت از فیلم‌سازان، پرونده مهاجرت سرمایه‌های فرهنگی خود به دیگر شهرها را ببندند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار