رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت اصفهان گفت:در حال حاضر از یک هزار و ۷۲۰ واحد تولید و ساخت طلا در استان اصفهان کمتر از ۳۰ واحد فعال است.
کد خبر: ۶۷۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 07 November 2018

به گزارش تابناک : اسرافیل ‌احمدیه  رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت اصفهان در میز تخصصی طلا و جواهر در اتاق بازرگانی اصفهان گفت: سال ۹۰ ،‌سال طلایی استان اصفهان بود زیرا بالاترین میزان صادرات طلا را داشتیم که برابر با ۶۳۰ میلیون دلار بود.

وی بیان داشت: هیئت دولت مصوبه ای در حوزه آزاد شدن واردات طلای خامدارد که با تصویب آن می توانیم به آینده طلا امیدوار باشیم.

رئیس سازمان، معدن و تجارت اصفهان با انتقاد از نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده از صنف طلا، گفت: در مشاغل دیگر این طور نیست که مالیات بر ارزش افزوده بر مواد اولیه وضع شود بنابراین در صنف طلا نیز نباید مالیات از اصل طلا گرفته شود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، در این جلسه با بیان اینکه پیش از این طلای خام به استان وارد و طلای ساخته شده از این استان خارج می‌شد؛ اما متاسفانه اکنون صنعت طلا به شدت دچار مشکل شده است، گفت: سال‌ها است درخواست این صنف از مسئولان این است که ارزش افزوده بر اصل طلا وضع نشود بلکه از دستمزد گرفته شود؛ اما همچنان این مشکل ادامه دارد و این خواسته پاسخ داده نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از یک هزار و ۷۲۰ واحد تولید و ساخت طلا در استان اصفهان کمتر از ۳۰ واحد فعال است، تصریح کرد: کم شدن میزان صادرات طلا تنها به دلیل مالیات وضع شده بر آن نیست بلکه موانع زیادی موجود است که تنها حاصلی جز پر شدن زندان‌ها و شلوغی دادگاه‌ها نداشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار