استاندار چهارم اصفهان پس از انقلاب اسلامی گفت : باوجود جنگ تحمیلی اقلام مورد نیاز مردم تامین و نیاز مردم بر طرف شد.
کد خبر: ۶۷۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 07 November 2018

به گزارش تابناک : غلامعباس زارع میرک آباد چهارمین استاندار اصفهان پس از انقلاب اسلامی با اشاره به انتصابش به سمت استانداری در زمان رئیس‌جمهوری شهید رجایی و نخست وزیری شهید باهنر اظهار داشت: چند روز بعد از حضور من در اصفهان ، شهادت این دوبزرگوار رقم خورد.

وی با بیان اینکه سکانداری در این سمت از شهریور ماه سال 1360 آغاز و در کمتر از یک سال یعنی تیرماه سال 1361 به پایان رسید، بیان داشت: به دلیل وجود خط سوم در آن زمان و اختلاف سلیقه موجود ،عده ای در برابر من موضع‌گیری کردند و این مساله موجب کوتاهی خدمتم در استان اصفهان شد.

چهارمین استاندار اصفهان پس از انقلاب اسلامی با اشاره به شرایط استان اصفهان در حوزه‌های مختلف اجتماعی،سیاسی و اقتصادی عنوان کرد: در آن زمان حادثه‌های تلخی همچون بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری ، انفجار هواپیما و ترور شخصیت‌های بزرگ انقلابی رخ داد اما مردم و مسئولیت با وحدت و اتحاد تمام مشکلات و از جمله جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتند.

وی با اشاره به ارتباطش با مردم در آن زمان افزود: من با لباس سربازی به سمت استانداری منصوب شدم و در آن زمان هم به مردم گفتم که تا پایان جنگ با همین لباس خواهم بود.

چهارمین استاندار اصفهان پس از انقلاب اسلامی در مورد وضعیت معیشتی مردم در آن زمان تصریح کرد: با وجود جنگ تحمیلی، اقلام مورد نیاز مردم تامین می‌شد؛ اگرچه توزیع آن به صورت کوپن بود اما مواد مورد نیاز به دست مردم می‌رسید.

زارع میرک‌آباد با اشاره به اینکه ابعاد مصرف سرانه ایران بالاتر از نرم جهانی است ،عنوان کرد: به هر حال با گذر زمان میزان مصرف نیز افزایش یافته و در واقع صرفه جویی های گذشته وجود ندارد.

چهارمین استاندار اصفهان پس از انقلاب اسلامی با اشاره به عملکردش در برخورد با نخبگان، علما، دانشجویان و اقشار ویژه‌ی جامعه اصفهان اظهار داشت: با توجه به تحصیلاتم در دروس حوزوی و دانشگاهی، ارتباط خوبی با علمای آن زمان داشتم.

وی با اشاره نخست وزیری آیت‌ الله مهدوی کنی وبرگزیده شدن دکتر نیک روش به سمت وزیر کشور توضیح داد: شرایط اجتماعی آن موقع اقتضا می‌کرد که وزیر کشور فردی روحانی باشد تا مسائل استانداران،ائمه جمعه و روحانیون با نفوذ را حل کند و قرار شد چند استاندار با تجربه از جمله من به عنوان معاون وزیر کشور انتخاب شویم که بعدها علی اکبر ناطق نوری جایگزین دکتر نیک‌روش شد.

زارع میرک‌آباد با اشاره به برنامه‌های توسعه استان عنوان کرد: برای رفع مشکلات واحدهای در حال فعالیت که اغلب با کاهش نقدینگی مواجه بودند، تلاش زیادی کردیم.

وی افزود: با تصویب شورای انقلاب مقرر شد وام‌های بدون بهره و کارگاه‌های تولیدی کوچک به دیپلمه های بیکار تعلق گیرد و بنگاه‌های اقتصادی زودبازده راه‌اندازی شود.

چهارمین استاندار اصفهان پس از انقلاب اسلامی با اشاره به تعلق پول نفت به 24 استاندار آن زمان تصریح کرد: آن مبلغ با توجه به ارزش پول آن موقع، فعالیت‌های زیادی با این پول صورت می‌گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار