پس از وقفه ای 38 ساله
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: برای نخستین بار و پس از وقفه ای 38 ساله بخشی از زمین های کشاورزی منطقه مرزی شلمچه برای کشت محصول آماده شد.
کد خبر: ۶۷۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 10 November 2018

محمد مطرودی بیان داشت:با اجرای بخشی از طرح کشاورزی مقام معظم رهبری در شلمچه ، این منطقه بار دیگر شاهد فعالیت کشاورزی بوده و از امسال کشت جو در شلمچه آغاز شد.

وی بیان داشت:سهم شلمچه از طرح کشاورزی مقام معظم رهبری را پنجهزار و 100 هکتار بیان کرد و گفت: در سال زراعی جاری یکهزار هکتار از زمین های شلمچه یک و شلمچه 2 به زیر کشت جو می رود.

مطرودی اظهار داشت: با اجرای طرح احیای زمین های کشاورزی شلمچه در قالب طرح مقام معظم رهبری شرایط برای کشت نخیلات، گندم ، جو و سبزی در این منطقه مرزی فراهم خواهد شد.
 عملیات کشت پاییزه در اراضی کشاورزی خرمشهر آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر همچنین از آغاز عملیات کشت پاییزه در این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات کشت گندم، جو و کلزا در زمین های کشاورزی غرب کارون و شلمچه آغاز شد.

مطرودی افزود: طرح محوری درقالب هفت هزار هکتار گندم و یکهزار هکتار جو، 700 هکتار کلزا در اراضی غرب کارون و حفارشرقی در حال اجراست.

وی بذر گندم استفاده شده برای کشت در این منطقه را از نوع چمران 2، مهرگان و سیروان عنوان کرده و به کشاورزان توصیه کرد برای کشت گندم از بذر چمران 2، مهرگان و سیروان استفاده کنند.

مطرودی گفت: سال زراعی گذشته 15 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد و امسال با توجه به آموزش های ترویجی کشاورزان و به کارگیری مهندسان ناظر، ارتقاء عملکرد کشت پیش بینی می شود.

وی در ادامه گفت: به منظور حرکت در راستای کاهش واردات دانه های روغنی و رعایت تناوب زراعی 700 هکتار از مزارع شهرستان خرمشهر به کشت کلزا اختصاص یافت و تاکنون 350 هکتار در غرب کارون و حفارشرقی به زیر کشت این دانه روغنی رفته است.

مطرودی خرید تضمینی دانه روغنی کلزا از کشاورزان را 30 هزار و 350 ریال عنوان کرد و گفت: در سال گذشته 400 هکتار از اراضی کشاورزی غرب کارون به زیر کشت کلزا رفت که با توجه به شرایط خشکسالی فقط 300 تن از سطح 250هکتار برداشت شد و محصول 150 هکتار خسارت دید.

وی افزود: امسال برای نخستین بار 100 هکتار از چغندرقند و 18 هکتار کینوا در خرمشهر کشت شد.

شهرستان خرمشهر بیش از 40 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت دارد.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار