مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی برداشت «به» از سطح باغات استان اصفهان گفت: کاهش برداشت محصول «به» در سال ۹۷ به دلیل خشکسالی و همچنین شرایط نامناسب آب و هوایی در زمان گرده افشانی و تلقیح گل‌ها بوده است.
کد خبر: ۶۷۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 08 November 2018

به گزارش تابناک : احمدرضا رئیس زاده درباره برداشت محصول «به» در سطح استان اصفهان اظهار داشت: برداشت «به» که از نیمه مهر ماه در مناطق معتدل استان آغاز شده تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود میزان برداشت محصول «به» در سال 97 به دلیل خشکسالی و همچنین شرایط نامناسب آب و هوایی در زمان گرده افشانی و تلقیح گل‌ها در برخی مناطق استان به 14400 تن برسد که نسبت به تولید سال گذشته 40 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سطح باغات «به» استان 2328 هکتار است که از این میزان 306 هکتار آن به مرحله باردهی نرسیده است.

وی بیان کرد: عمده باغات «به» استان در شهرستان‌های نظنز، فلاورجان، کاشان، تیران و کرون، شهرضا، اردستان، شاهین شهر و گلپایگان واقع شده است، رقم عمده «به» اصفهان از ارقام مرغوب و تجاری و بازار پسند محسوب می‌گردد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار