مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان گفت: اجرای پروژه های آبخیزداری به منظور مقابله با خشکسالی و مسئله ذخیره آب بدنبال بارش باران از اهمیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۶۷۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 10 November 2018

به گزارش تابناک : محمد حسین شاملی اظهار داشت: با توجه به آغاز بارش ها اجرای پروژه های آبخیزداری به منظور کنترل سیلاب و فرسایش بسیار پر اهمیت شده است.

وی از لازمه اجرای ۱۷ پروژه آبخیزداری در سطح شهرستان‌های اصفهان خبر داد و بیان داشت: با اجرای پروژه های آبخیزداری می توانیم سفره های آب زیرزمینی را تغذیه کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان ادامه داد: اعتبار این طرحها را بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال است به طوری که بیش از ۲۰ درصد ازعملیات آنها ازطریق انعقاد قرارداد با بخش خصوصی انجام شده است.

وی گفت: آبخیزداری شیوه مدیریت آب وخاک درحوزه های آبخیز است که با عملیاتی سازه‌ای همچون ایجاد بند سنگی ملاتی، بتنی، خاکی و بیولوژیک شامل بذرکاری، کپه کاری، احیای جنگل با کاشت نهال‌های مناسب اجرا می شود.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اصفهان تاکید کرد: در اجرای برنامه‌های آبخیزداری امسال سعی بر این است که با جامع نگری همراه با اجرای عملیات مکانیکی و سازه ای مباحث مربوط به آموزش، ترویج و توانمند کردن مردم ساکن در حوزه های آبخیز و موارد مربوط به حقوق مردم نیز لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری بخشی از تنش آبی موجود در کشور برطرف خواهد شد،‌ افزود: با اجرای عملیات یاد شده بخش مهمی از مشکلات جمعیت زیستی که در اثر فرسایش و از دست دادن خاک حاصلخیز که از طرق مختلف طعمه سیل و یا فرسایش بادی می شود، برطرف خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار