رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان خواستار موضع‌گیری قدرتمندانه‌تر اتحادیه اروپا علیه ترامپ و سیاست‌هایش شده در این راستا بر لزوم تشکیل ارتش مستقل اروپایی تأکید کرد.
کد خبر: ۶۷۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 11 November 2018

به گزارش تابناک : "آندره ناهلس"، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان خواستار موضع‌گیری قدرتمندانه‌تر علیه دونالد ترامپ و آمریکا شده و در این راستا بر لزوم تشکیل یک ارتش مستقل اروپایی تأکید کرد.

وی اروپا را به همکاری تنگاتنگ‌تر فراخواند تا یک وزنه تقابل با آمریکا تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ ساخته شود. ناهلس در این باره گفت؛ "ما باید حالا یک پاسخ اروپایی برای این شرایط پیدا کنیم"، وی در این راستا خواستار تشکیل یک ارتش اروپایی شد.

رئیس حزب سوسیال دموکرات که از احزاب مهم دولت ائتلافی آلمان است همچنین در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در اروپا 28 ارتش، 28 نیروی هوایی و 23 نیروی دریایی وجود دارد و هیچ جای تعجب ندارد که ما هزینه‌های بسیار زیادی را در زمینه نظامی صرف کنیم، به‌خصوص باید اروپاییان ائتلاف‌های جدیدی ایجاد کنند.

اخیراً امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم خواستار تشکیل یک ارتش اروپایی واقعی شده و در این باره گفته است: ما قادر به حفاظت از اروپایی‌ها نخواهیم بود اگر درباره داشتن یک ارتش واقعی اروپایی تصمیم نگیریم. اروپا باید به یک شیوه کاملاً مستقل از خودش دفاع و محافظت کند، بدون آنکه تنها به ایالات متحده وابسته و متکی باشد.

رئیس جمهور فرانسه افزود: ما باید از خودمان در برابر چین، روسیه و حتی ایالات متحده آمریکا محافظت و دفاع کنیم. وقتی می‌بینم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام می‌کند قصد خروج از یک پیمان مهم خلع سلاح را دارد که پس از بحران موشکی دهه 1980 میلادی که به اروپا لطمه زد، منعقد شده است، قربانی اصلی چه‌کسی خواهد بود؟ بی‌شک اروپا و امنیت آن.

پس از این اظهارات بود که ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا نیز از این ایده حمایت کرد و گفت: من حامی دیرینه تشکیل ارتش اروپایی هستم و ما باید قابلیت دفاع مشترک بیشتری داشته باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار