استاندار اصفهان در آخرین نشست خبری خود از طرح مطالعاتی پروژه های هفت گانه احیای زاینده رود خبر داد.
کد خبر: ۶۷۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 12 November 2018

به گزارش تابناک : محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در آخرین نشست خبری که صبح امروز برگزار شد گفت : از تمامی کسانی که یک سال همراهی دلسوزانه ای با بنده داشتند سپاسگزارم. در این یک سال رسانه ها بسیار به من کمک کردند و بی توجه به اینکه کدام مسوول از مطلب خوشایندش باشد یا خبر نگارش کردند.

وی با بیان اینکه ظرف دو سه روز آینده استاندار جدید و سرپرست برای اصفهان معرفی می شود افزود: این جلسه به منظور کارنامه یک ساله استانداری اصفهان برگزار شد ، در این یک سال می شد کارهای بزرگ ده ساله آغاز کنیم و می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم و لذا بنده اولویت اولم آب اشتغال و محیط زیست بود.

 

بحران ترین سال آبی را در این 40 سال داشتیم
مهرعلیزاده گفت : ادامه داشتن قطب های بزرگ صنعت و همه چیز به آب وابسته است. بحران ترین سال آبی را در این 40 سال داشتیم. میزان آب امسال یک چهارم شد و ما واقعا نگران آب شرب تابستان اصفهان بودیم اما بحران را عبور کردیم.

وی گفت : در سال 50رقم یک میلیارد ذخیره آب در سال به 500 میلیون متر مکعب رسیده و روند نزولی در استان وجود داشته در حالی که در دهه 60 تونل کوهرنگ و دهه 80 تونل چشمه لنگان اضافه شد که اگر این اتفاق نمی افتاد وضعیت بسیار فاجعه بار می شد.

مهرعلیزاده ادامه داد : پساب را در دنیا امروز بازچرخانی می کنند ولی متاسفانه در طول این سالها که منابع سال به سال کاهش می یافت راهکارهای مطالعاتی انجام نشد و تنها شعارزدگی می کردیم و مرتب حرف از احیا زاینده رود می زدیم.

استاندار اصفهان گفت: ما اگر می گوییم احیا زاینده رود باید آب را به شکل همیشگی جاری کنیم در حالی که برای اصفهانی ها یک رویا است این یک شعار نیست، اگر تنها مسوولان استان همت کنند 102 کیلومتر از سد چم آسمان و 22 کیلومتر در اصفهان لوله کشی می کنیم و این طرح محقق خواهد شد.

وی از طرح احیای هفت گانه زاینده رود خبر داد و گفت : اگر این هفت طرح انجام شود زاینده رود باقی می ماند و در واقع به معنای بقای اصفهان است .

مهرعلیزاده بیان کرد: این هفت طرح شامل تامین منابع آبی جدید , مدیریت مصرف بهینه ساماندهی رودخانه , مدیریت برداشت ها از حوضه , مدیریت پساب , ایجادجریان دائمی آب و رساندن آب به تالاب گاوخونی می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار