سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی از 27 تا 30 آبانماه جاری با رقابت 72 اثر در دو بخش مستند و داستاني به میزبانی شهر جهانی یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱ 13 November 2018

«مجيد جواديان زاده» مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد و دبير جشنواره امروز در جمع اهالي رسانه عنوان كرد: استان يزد براي ششمين سال ميزبان اين جشنواره به عنوان بزرگترين رويداد سينمايي استان يزد است.

وي با بيان اين كه اين جشنواره در محل پرديس سينمايي تك برگزار خواهد شد، خاطرنشان كرد: در جشنواره امسال در مجموع 503 اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شده كه پس از بازبيني و بررسي 401 اثر، تعداد 72 فيلم در بخش مستند و داستاني راهي مرحله رقابت جشنواره سيزدهم شد.

به گفته جواديان، هيات انتخاب جشنواره سيزدهم در بخش داستاني مشتمل بر مهدی کارگر شوروکی، مهدی مرعشی و سیدمجتبی حسینی پس از بازبيني و برر256 اثر از مجموع 314 اثر ثبت‌نام شد در سايت شمس طوس، نهايتاً 45 اثر را جهت شركت در بخش مسابقه به هيات داوران جشنواره معرفي كردند.

دبير جشنواره سيزدهم فيلم كوتاه مستند و داستاني رضوي يزد ادامه داد: همچنين هيات انتخاب بخش مستند جشنواره كه متشكل از عبدالحمید بقائیان، مسعود آستانداری و سیدمحمد حسینی بودند با بررسي و بازبيني 145 اثر از مجموع 189 اثر ارسالي، 27 اثر را براي بخش رقابت معرفي كردند.

«عباس گلرسان» دبير اجرايي جشنواره نيز در اين نشست خبري عنوان كرد: بيشترين آثار ارسالي به اين دوره از جشنواره مربوط به استان‌هاي تهران و يزد بوده به طوري كه در بين آثار مستند بخش رقابت يزد با 10 اثر در صدر و در بخش داستاني نيز با 9 اثر پس از استان تهران جايگاه دوم را در بين استان‌هاي كشور دارد.

وي از حذف برخي كارگاه‌ها و برنامه‌هاي اين دوره از جشنواره به دليل محدوديت‌هاي مالي و مصادف شدن با ماه‌هاي محرم و صفر خبر داد و گفت: البته برخي از كارگاه‌ها در جريان روزهاي برگزاري جشنواره با حضور اساتيد حاضر در هيات داوران برگزار مي‌شود.

گلرسان استقبال هنرمندان فيلمساز در اين دوره از جشنواره را چشمگير تر از سال‌هاي گذشته خواند.

«فهيمه سهيلي راد» رييس اداره سمعي و بصري اداره كل ارشاد يزد و نماينده بنياد رضوي در اين جشنواره هم گفت: استقبال فيلمسازان يزدي در اين دوره دو برابر سال گذشه بوده است و بسياري از فيلم‌هاي راه يافته به بخش انتخاب نيز فيلم‌هاي قابل قبول بودند كه به دليل محدوديت زماني جشنواره كنار گذاشته و برترين‌ها به بخش رقابت معرفي شدند.

وي با اشاره به برگزاري جشنواره فيلم كوتاه تهران از 18 تا 22 آبانماه در تهران، از راهيابي 5 اثر از استان يزد به اين جشنواره خبر داد و گفت: فيلم‌هاي برگزيده اين دوره از 5 تا 8 آذرماه در سينماهاي يزد اكران خواهد شد.

«محمود دهقان هراتي» معاون هنري ارشاد يزد و جانشين دبير جشنواره فيلم رضوي يزد نيز از برگزاري رويداد تجسمي پرس بوك با موضوع بازبافت (تاكيد بر صنايع نساجي سنتي) در نقاط مختلف بافت تاريخي شهر يزد همزمان با جشنواره فيلم رضوي از 27 آبان تا اول آذرماه با حضور هنرمندان كشوري خبر داد.

وي همچنين عنوان كرد: يزد از اول آذرمان ميزبان جشنواره ملي نمايش خياباني چتر زندگي با حضور 15 نمايش برتر خياباني خواهد بود.

در ادامه اين نشست برخي از اعضاي هيات انتخاب به ارائه توضيحاتي در مورد انتخاب آثار برگزيده براي بخش رقابت جشنواره پرداختند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار