نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که انار شهرضا باید ثبت ملی شود، تصریح کرد: ضرورت دارد تعاونی و یا اتحادیه انارکاران شهرضا تشکیل شود تا بتوانیم انار شهرضا را ثبت ملی کنیم.
کد خبر: ۶۸۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 15 November 2018

به گزارش تابناک : سمیه محمودی ظهر امروز در جشن شکرگزاری انار که در روستای امامزاده شاه سید علی‌اکبر شهرستان شهرضا برگزار شد با بیان این‌که روستاهای این شهرستان هر کدام ظرفیت خاصی را دارند، اظهار داشت: روستای امامزاده شاه سید علی‌اکبر ظرفیت لازم برای انتخاب به عنوان پایتخت انار کشور را دارد.

وی با بیان این که مردم این روستا امسال با برگزاری جشن شکرگزاری انار گوشه‌ای از مبانی اعتقادی و مذهبی مردم این شهرستان را به نمایش گذاشتند, افزود: وجود امامزادگان و بقاع متبرکه فراوان و آثار و ابنیه تاریخی، قرارگیری در کریدور شمال به جنوب کشور و گردشگری روستایی زیرساخت مناسب برای تبدیل شهرضا به یکی از مقاصد توریستی کشور را ایجاد کرده است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در حال حاضر بسیاری از بزرگان و دانشمندان شهرستان شهرضا در مناصب اجرایی و دانشگاهی و علمی خدمت می‌کنند، بیان کرد: نام «شهید همت» زینت‌بخش بزرگراه‌ها و میادین شهرهای بزرگ است، اما بسیاری از پایتخت‌نشینان و ساکنان کلان‌شهرها نمی‌داند که زادگاه و مزار این شهید در شهرضا است.

وی با تأکید بر این که انار شهرضا باید ثبت ملی شود، تصریح کرد: ضرورت دارد تعاونی و یا اتحادیه انارکاران شهرضا تشکیل شود تا بتوانیم انار شهرضا را ثبت ملی کنیم.

محمودی با بیان اینکه مردم باید برای رونق گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های شهرشان تلاش کنند و در این زمینه از مسؤولان مطالبه‌گری کنند، عنوان کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل کشور و استان اصفهان بیکاری است، جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نباید تنها به دنبال استخدام در ادارات دولتی باشند، باید با استفاده از امکانات هر منطقه، مشاغل و زمینه‌های کسب درآمد جدیدی را ایجاد کنند.

وی با اشاره به صدور مجوز تأسیس خانه کارگر در شهرضا، خاطرنشان کرد: از امروز ثبت نام از کارگران برای عضویت در این مرکز شروع شده و به زودی سومین خانه کارگر استان اصفهان در شهرستان شهرضا تأسیس می‌شود.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه خانه‌های کارگر وضعیت کارگران را ساماندهی و فرایند ارایه خدمات به آنان را سرعت می‌دهد، ادامه داد: ایجاد خانه کارگر در شهرضا گامی در راستای احقاق حقوق کارگران و تأمین نیازمندی‌های آنان است.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس برای بهبود وضعیت زندگی و معیشت روستاییان نهایت تلاش خود را می‌کنند، خاطرنشان کرد: حمایت‌های دولتی از تعاونی‌ها سبب رشد و توسعه روستاها و افزایش صنایع تبدیلی در این مناطق می شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار