مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: در نیمه نخست سال جاری هزار و 325 فقره وام با مبلغ کل 28 میلیارد و 353 میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد که شرایط لازم را داشتند، پرداخت شد.
کد خبر: ۶۸۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 17 November 2018

به گزارش تابناک : محمدرضا متین‌پور امروز با اشاره به این که خودکفایی خانوارهای تحت حمایت این نهاد، آن‌ها را به چرخه طبیعی زندگی بازمی‌گرداند و از آسیب‌های احتمالی و فقر جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: پرداخت وام اشتغال به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان مستعد را یکی از اولویت‌های اصلی این نهاد دانست.

وی در ادامه افزود: بر این اساس در نیمه نخست سال جاری هزار و 325 فقره وام با مبلغ کل 28 میلیارد و 353 میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد که شرایط لازم را داشتند، پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با بیان این که در نیمه نخست سال جاری 40 درصد منابع تأمین وام‌های اشتغال از صندوق امداد ولایت و مابقی از محل قرض‌الحسنه نظام بانکی کشور تأمین شد، تصریح کرد: متوسط پرداخت وام برای ایجاد فرصت شغلی مددجویان این نهاد 20 میلیون تومان است، در صورتی که چنین هزینه‌ای در اقتصاد عمومی کشور حداقل 70 میلیون تومان است.

سامانه کارا برای تأیید طرح‌های اشتغال

وی در رابطه با اشتغال روستائیان مطرح کرد: در سال جاری اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه ملی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد درنظر گرفته شده است و تاکنون بیش از 1500 طرح اشتغال روستایی در سامانه کارا تأیید شده و در مرحله معرفی به بانک و دریافت تسهیلات است.

متین‌پور در پایان فعالیت «سامانه کارا» را چنین معرفی کرد: سامانه کارا طبق قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، راه اندازی شده و افرادی که متقاضی دریافت این منابع هستند، از طریق اداراتی که به این سامانه دسترسی دارند که کمیته امداد هم یکی از آن‌هاست، به این سامانه مراجعه می‌کنند و طرح آن‌ها در این سامانه قرار می‌گیرد، طرح توسط کارشناسان بررسی و تأیید می‌شود و سپس به بانک برای دریافت وام ارجاع داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار