کد خبر: ۶۸۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵ 18 November 2018

تابناک / عضو هیات رئیسه فراکسیون گردشگری مجلس می‎گوید تا قبل از تشدید تحریم‌ها نیز تعداد گردشگر اروپایی به ایران سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰هزار تن بیشتر نبود که اکثرا نیز با هدف اقتصادی و تجاری وارد ایران می‌شدند نه تفریحی.

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به کم کیف ورود گردشگر اروپایی به ایران پس از تشدید تحریم‌ها، گفت: اگرچه به گفته رئیس سازمان گردشگری ورود گردشگر اروپایی به ایران کاهش 19درصدی داشته است اما پیش از این نیز تعداد آن‌ها در ایران چندان قابل‌ملاحظه نبود و نهایتا به 400 تا 500هزار تن در سال می‌رسید، بنابراین مسئولان این مسئله را به گردن تحریم‌ها نندازند چراکه قبل از تحریم نیز وضعیت بهتری را در حوزه جذب گردشگر اروپایی رقم نزده بودند.

سفر اکثر مسافران اروپایی به ایران با هدف انجام معاملات اقتصادی است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراوانی گردشگر اروپایی که صرفا به قصد تفریح و گردشگری به ایران آمده باشند به چشم نمی‌آید، افزود: سفر اکثر مسافران اروپایی به ایران با هدف انجام معاملات تجاری و اقتصادی است لذا هر قدر روابط اقتصادی ایران با اروپا بیشتر شود این آمار نیز افزایش پیدا می‌کند.

اگرچه به گذرنامه اکثر گردشگران اروپایی وارد شده به ایران مهر عبور از مرز می‌خورد اما صرفا از بازارچه‌های اطراف مرز خرید کرده و به کشور خود باز می‌گردند
مشاهده آثار کاهش روابط اقتصادی ایران با اروپا در حوزه گردشگری

وی با بیان اینکه آثار کاهش روابط اقتصادی ایران با اروپا پس از تحریم‌ها را می‌توان در حوزه گردشگری نیز مشاهده کرد، اضافه کرد: اگرچه به گذرنامه اکثر این افراد مهر عبور از مرز می‌خورد اما صرفا از بازارچه‌های اطراف مرز خرید کرده و به کشور خود باز می‌گردند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مجلس شورای اسلامی معتقد است تا زمانی که ارزانی و امنیت ایران برای جهانیان به تصویر کشیده نشود به سختی می‌توان نظر گردشگران را -که از سفر به ایران می‌ترسند- تغییر داد.

تمرکز بر بازارهای کمتر تاثیر پذیرفته از سیاست‌های آمریکا برای جذب گردشگر

وی همچنین درباره سیاست و برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای افزایش تعداد تورهای گردشگری، اظهار کرد: "تامین امنیت" نخستین مولفه جذب گردشگر است اما متاسفانه تبلیغات سوء علیه ایران بسیار است، بنابراین تمرکز بر بازارهای کمتر تاثیر پذیرفته از سیاست‌های آمریکا و تبلیغات منفی باید در اولویت کاری سازمان قرار گیرد هرچند به نتیجه رسیدن آن زمان‌بر است.

آژانس‌های ایرانی ‌می‌توانند با ارائه نرخ‌های واقعی‌تر تعداد تورها از سایر کشورها به ایران افزایش دهند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران به دلیل نوسانات ارز به کشور ارزانی برای سفر تبدیل شده اما اطلاع‌رسانی خوبی در این‌باره نشده است، گفت: آژانس‌های ایرانی ‌می‌توانند با تغییر رویه و ارائه نرخ‌های واقعی‌تر جامعه ذی‌نفع را مطلع کنند تا تعداد تورها از سایر کشورها به ایران افزایش دهند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار