مربی سابق آبی پوشان گفت: شفر باید از همه ۵۰ سال تجربه مربیگری‌اش استفاده کند تا استقلال از این وضعیت خارج شده و به کورس صدر جدول برسد.
کد خبر: ۶۸۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹ 18 November 2018

به گزارش تابناک : علی چینی اظهار داشت: نگاهی به جدول نشان می‌دهد استقلال شرایط مطلوبی ندارد و فاصله‌ای که بین این تیم با صدر جدول ایجاد شده موید همین مطلب است. دوست ندارم اسم شرایط کنونی را بحران بگذارم اما در خوشبینانه ترین حالت باید بگوییم شرایط مطلوب نیست.

مربی پیشین آبی‌ها اضافه کرد: البته این فاصله امتیازی جبران شدنی است اما نه با این شرایط. این تیم به اندازه کافی در این بازیها امتیاز از دست داده و برای این که به کورس قهرمانی اضافه شود باید از ۴ بازی که تا پایان نیم فصل اول در پیش دارد لااقل ۱۰ امتیاز بگیرد.

وی افزود: شفر ۵۰ سال سابقه مربیگری دارد و باید در چنین مقطعی از این تجربه استفاده کند تا تیم را به شرایط مطلوب بازگرداند. مربیان بزرگ باید در روزهای بحرانی و سخت کارایی و توانایی خود را نشان دهند.

پیشکسوت آبی‌ها در خصوص نقل و انتقالات زمستانی گفت: این تیم در هر سه خط بازیکنانی نیاز دارد تا نقاط ضعف ترمیم شود. اما بیشتر از همه یک هافبک بازیساز مثل جباروف لازم است. به اعتقاد من یک کارگردان مثل جباروف از نان شب هم برای استقلال واجب تر است.

چینی در ادامه افزود: مرتضی تبریزی یک مهره بسیار خوب در استقلال است که هنوز نتوانسته با فضای سنگین این تیم کنار بیاید و کارایی‌اش را نشان دهد. اما یقین دارم تبریزی به زودی تبدیل به بازیکنی می شود که از او انتظار می رود. اما در کنار او یک مهاجم ششدانگ و تمام کننده مثل تیام هم لازم است. مهاجمی که همیشه بوی گل بدهد و بتواند از کوچکترین موقعیتها تیمش را به گل برساند.

مدافع پیشین آبی پوشان ادامه داد: سخنم با هواداران استقلال است. آنهایی که صاحبان اصلی باشگاه هستند و حق دارند نگران تیم شان باشند. اما هواداران ما که با اصالت و بی نظیر هستند باید بدانند اعتراض راه دارد و نباید با شیوه غلط، عرصه را بر مربی و مدیر باشگاه تنگ کرد و تمرکز را از آنها گرفت. استقلال در حال حاضر بیشتر از هر زمانی به حمایت هوادارانش نیاز دارد.

مربی سابق استقلال در ادامه به قابلیت‌های روزبه چشمی اشاره کرد و بیان داشت: من نمی‌دانم از روزبه چه خطایی سر زده، حتما اتفاقی افتاده که او موجب تنبیه شده است. اما به اعتقاد من از روزبه چشمی باید در خط میانی استفاده شود. روزبه می تواند بهترین هافبک دفاعی ایران باشد اما هیچوقت نمی تواند بهترین مدافع میانی باشد.

وی اضافه کرد: این درست که کی‌روش هم از روزبه در خط دفاعی استفاده می‌کند، اما روزبه باید در استقلال به خط میانی برود چون در آن منطقه بهترین کارایی را برای تیم دارد. قطعا روند بازی و نتیجه گیری تیم با حضور چشمی در خط میانی بهتر می شود.

چینی تاکید کرد: البته این فقط نظر من است که آن را به صورت پیشنهاد ارائه می کنم وگرنه در خصوص چشمی و تک تک بازیکنان خود شفر باید تصمیم بگیرد. 

روزبه چشمی بازیکن خیلی خوبی است که قابلیت بازی در دفاع وسط هم دارد اما او می تواند بهترین هافبک دفاعی ایران باشد و نباید به استفاده از او در دفاع وسط اصرار کرد. 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار