رئیس هیئت اسکواش استان اصفهان گفت: امسال ۳ تیم در لیگ برتر و دسته یک بانوان و آقایان داریم که ۲ تیم از بانوان و یک تیم از آقایان به این مسابقات اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۶۸۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 18 November 2018

به گزارش تابناک : سیدهَدا محمدی درباره فعالیت‌های هیئت اسکواش استان اصفهان اظهار داشت: از 30 آبان تا 4 آذر میزبان المپیاد استعدادهای برتر کشور در بخش پسران در اصفهان هستیم و در بخش دختران نیز ورزشکاران اصفهانی به این مسابقات که در اراک برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

وی افزود: تا کنون 3 اردوی آماده‌سازی برای پسران و 2 اردو برای دختران پشت سر گذاشته‌ایم و در پایان این هفته نیز اردوی مشترکی برای دختران و پسران با استان یزد داریم تا ورزشکاران ما آمادگی خوبی برای حضور در این المپیاد داشته باشند. المپیاد استعدادهای برتر کشور با تاکید وزیر ورزش و جوانان به منظور آماده‌سازی برای مدال‌آوری در آینده برگزار می‌شود که باید بهترین بهره را از این مسابقات داشته باشیم.

رئیس هیئت اسکواش استان اصفهان خاطرنشان کرد: اواخر آذرماه نخستین دوره آموزش عمومی راکت بال را در اصفهان برگزار می‌کنیم. اسکواش 2 زیر رشته پدل و راکت بال دارد، پدل تلفیقی از تنیس و اسکواش است. راکت بال هم به دیوار 57 معروف است و در زمین اسکواش برگزار می‌شود اما توپ و راکت آن تفاوت دارد.

وی تصریح کرد: نخستین دوره عمومی راکت بال را برگزار می‌کنیم تا علاقه‌مندان به این رشته را شناسایی و جذب کنیم. همچنین قصد برگزاری یک یا 2 دوره مربیگری و داوری تا پایان سال را داریم که در این زمینه رایزنی لازم صورت گرفته و امیدواریم بر اساس تقویم برگزار شود.

محمدی بیان کرد: هیئت اسکواش به عنوان یکی از هیئت‌های برتر آموزشی در سال 96 معرفی شد و در اواخر دی و اوایل بهمن ماه مسابقات نشنال کلوز بانوان را برگزار می‌کنیم که رنکینگ جهانی دارد و جایزه 5 میلیون تومانی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

وی گفت: امسال 3 تیم در لیگ برتر و دسته یک بانوان و آقایان داریم که 2 تیم از بانوان است. یک تیم از اصفهان و یک تیم نیز از آران و بیدگل به این مسابقات می‌روند و در بخش آقایان نیز ترکیبی از بازیکنان آران و بیدگل و اصفهان را راهی لیگ می‌کنیم. برای حمایت از این 3 تیم نیز رایزنی‌هایی با بخش خصوصی صورت گرفته است.

رئیس هیئت اسکواش استان اصفهان درباره افزایش سرانه ورزشی در اسکواش اظهار داشت: برخلاف بسیاری از رشته‌های نوپا که ابتدا از فضای عمومی استفاده می‌کنند ما به دلیل شرایط خاص زمین بازی ابتدا باید فضاسازی انجام دهیم.

وی افزود: در بخش همگانی شاید با تک دیواره به هدف خود برسیم، اما برای جذب بازیکن باید فضاسازی داشته باشیم. زمانی که سرپرست هیئت اسکواش استان شدم 4 زمین در آران و بیدگل و 2 زمین در اصفهان موجودی اسکواش استان بود.

محمدی خاطرنشان کرد: اولویت خود را شهر اصفهان قرار دادیم تا سرانه ورزشی را در این شهر افزایش دهیم و به دنبال آن در شهرستان‌های دیگر نیز اقداماتی انجام دهیم. در اصفهان به همت مجمع خیران ورزشیار ورزشگاه شهید نصر بازسازی شد و با رایزنی با شهرداری اصفهان یک زمین در ورزشگاه بانو امین ساخته شد.

وی تصریح کرد: در مجموعه پرواز با مشارکت بخش خصوصی 2 کورت تمرینی آماده شد و در مجموعه سیتی‌سنتر اصفهان 3 کورت ساخته شده که یکی از مجموعه‌های بی‌نظیر کشور به شمار می‌رود و در مجموع 8 کورت در در اختیار داریم.

رئیس هیئت اسکواش استان اصفهان بیان کرد: این رشته پتانسیل جذب گردشگر ورزشی دارد. شهرهای خواهرخوانده‌ اصفهان در اسکواش در جهان حرف برای گفتن دارند و باید دیپلماسی ورزشی را از این طریق پیگیری کنیم که امیدوارم با همت مسئولان ورزش استان و مدیریت استان این اتفاقات رخ دهد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار