رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دهاقان از کسب رتبه نخست کشوری توسط سازمان جوانان هلال احمر استان اصفهان خبر داد و گفت: شهرستان دهاقان در طرح شوق رویش و مسابقات رفاقت مهر موفق به کسب رتبه نخست استانی شد.
کد خبر: ۶۸۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 18 November 2018

به گزارش تابناک : داریوش بهرامی امروز اظهار با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران موسسه‌ای خیریه، غیرانتفاعی و مستقل بوده که در جهت تسکین آلام بشری تلاش می‌کند،گفت: جمعیت هلال‌احمر اهداف متعددی ازجمله کوشش در برقراری صلح و دوستی، حمایت از زندگی سالم انسان‌ها و اقدامات بشردوستانه به‌ویژه در زمان‌های خاص دارد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دهاقان ادامه داد: سازمان داوطلبان، سازمان امداد و نجات و سازمان جوانان بخش‌های عمده این جمعیت به شمار می‌روند که اقدامات مربوطه را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه سازمان داوطلبان خدمات حمایتی ارائه می‌دهد، عنوان کرد: سازمان داوطلبان با ارائه خدمات حمایتی با عناوین و موضوعات مختلف به اقشار تحت پوشش جمعیت خدمات سازنده‌ای در قالب گروه حمایت، هدایت، مهارت و مشارکت ارائه می‌دهد.

بهرامی  با اشاره به نقش سازمان امداد و نجات بیان داشت: سازمان امداد و نجات مسئولیت امداد و مدیریت بحران در هنگام بروز حوادث را بر عهده دارد و نقش اصلی را در صحنه امداد را ایفا می‌کند و سازمان جوانان هم مسئولیت فرهنگی و اجتماعی در راستای افزایش استعدادهای جوانان را بر عهده دارد.

کسب رتبه نخست کشوری توسط سازمان جوانان هلال‌احمر استان اصفهان 

وی از کسب رتبه نخست کشوری توسط سازمان جوانان هلال‌احمر استان اصفهان  خبر داد و تصریح کرد: در سازمان جوانان افراد از 5 تا 29 سال عضو هستند و در قالب کانون‌های غنچه‌ها، دانشجویی، دانش‌آموزی، روستایی، طلاب و دانشجویی همکاری دارند که در سال جاری المپیاد غنچه‌ها و المپیاد جوانان در بخش آموزش و امداد کمک‌های اولیه در 4 تیم زلزله، تاریخچه هلال‌احمر، آشنایی با کیف امداد و شماره‌های اضطراری شرکت و استان اصفهان رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

 

بهرامی  تصریح کرد: هم‌چنین شهرستان دهاقان با شرکت در مسابقات رفاقت مهر موفق به کسب رتبه نخست استانی شد و به مسابقات کشوری راه یافت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دهاقان با بیان اینکه شهرستان دهاقان رتبه نخست در بخش شوق رویش استان اصفهان را کسب کرد، افزود:  در تابستان نیز طرح شوق رویش جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برگزار شد و در این بخش هم رتبه نخست استان اصفهان به شهرستان دهاقان اختصاص یافت.

وی  خاطرنشان کرد: طرح نذر آب برای تأمین آب مناطق محروم آب در تابستان اجرا شد و پروژه‌های اهدای جهیزیه، سیسمونی تغذیه نان و گوشت، لوازم‌التحریر شامل حال مددجویان شد.

بهرامی  بیان کرد: با توجه به اینکه هدف اصلی جمعیت هلال‌احمر امداد و نجات و آموزش همگانی بوده افرادی که نسبت به جذب در یکی از بخش‌های امداد ونجات تمایل دارند سازمان‌دهی صورت می‌گیرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دهاقان تعداد کل مراجعان جهت انجام اقدامات اولیه در پایگاه امداد و نجات دهاقان را 256 مورد دانست و گفت: در سال جاری 34 مورد تصادف و واژگونی، 48 مورد اعزامی به مرکز درمانی 67 مورد مصدوم و 4 نفر فوتی گزارش شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار