میانسالان می توانند برای تشکیل پرونده سلامت به خانه های بهداشت مراجعه کنند .
کد خبر: ۶۸۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 21 November 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مراقبت‌های بهداشتی ارایه شده به میانسالان شامل بررسی تن سنجی و مشاوره برای لاغری، اضافه وزن و چاقی، مشاوره تغذیه برای اصلاح الگوی غذایی، ارایه رایگان مکمل ویتامین دی، مشاوره برای بهبود فعالیت بدنی، اندازه گیری و ارزیابی فشار خون، قند خون و چربی خون و خطرسنجی سکته قلبی و مغزی است.

عبدالرسول همتی افزود: دیگر خدمات ارایه شده بررسی سلامت زنان در دوره باروری و یائسگی، عفونت‌های آمیزشی، ایدز و عوامل خطر آن، بررسی و مشاوره برای بهبود سلامت روانی، غربالگری سرطان‌های شایع مانند سرطان سینه و سرطان دهانه رحم برای زنان و سرطان روده بزرگ برای مردان با استفاده از روش‌های تشخیصی نوین را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: رسالت برنامه سلامت میانسالان، ارتقا و حفظ سلامت تمامی میانسالان بدون توجه به قومیت و محل سکونت آنان است و همه میانسالان می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین خانه بهداشت محل سکونت در مناطق روستایی و پایگاه سلامت یا پایگاه پزشک خانواده در مناطق شهری، با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت از خدمات مراقبتی میانسالان به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: میانسالان گروه مولد در خانواده و جامعه هستند و رفتار‌های سلامتی آن‌ها که در بیشتر موارد نقش والدین را نیز بر عهده دارند، بر سلامت و اقتصاد خانواده و جامعه تاثیر مستقیم دارد.

همتی گفت: میانسالان حدود یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که با توجه به تغییرات جمعیتی در جهت افزایش سالمندی، جمعیت میانسالان نیز در حال افزایش است؛ از سوی دیگر بیشتر نیاز‌های سلامتی میانسالان مربوط به بیماری‌های مزمن غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی عروقی، پرفشاری خون، دیابت و سرطان است که بر سلامت دوران کهنسالی آن‌ها تاثیر دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار