‌هفتمین کنفرانس بین‌المللی سلامت زنان با حضور صاحب‌نظران این حوزه از ایران و تعدادی از کشورهای خارجی در شیراز آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۶۸۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 21 November 2018

تابناک فارس به نقل از ایسنا:رئیس شورای سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز چهارشنبه ۳۰ آبان در آیین گشایش هفتمین کنفرانس بین‌المللی سلامت زنان با اشاره به اینکه زندگی مدرن فعلی و وجود مواد صنعتی، انسان‌ها را نسبت به گذشته در معرض خطرات جدی قرار داده است، گفت: به همین دلیل موضوع و محوریت این کنفرانس به مخاطرات محیطی و سلامت زنان اختصاص یافته است .

کامران باقری لنکرانی با بیان اینکه این کنفرانس می‌تواند برای علم نافع و ارتقای آگاهی جامعه اثر بخش باشد، خاطرنشان کرد: مطالعات نشان داده که سلامت روان و جسمی بانوان، سلامت کودکان، مردان و نوجوانان را به همراه دارد.

وی با اشاره به رشد امید در زندگی افزود: با تحقیقات و مطالعات انجام شده امید به زندگی در میان زنان ایرانی ۷۹.۴ درصد و بین مردان ۷۵.۵ درصد افزایش داشته است.

لنکرانی افزود: نسبت به سال گذشته این آمار بر اساس متوسط جهانی امید به زندگی برای بانوان 75 سال و برای آقایان 70 سال افزایش داشته است.

وی از 380 هزار مرگ در سال گذشته به عنوان یک واقعیت تلخ یاد کرد و گفت: 220 هزار مورد مرگ و میر مردان و 160 هزار مورد مرگ و میر زنان در سال گذشته بر اساس بیماری‌های غیرواگیر ثبت شده که عمده‌ترین آن فشار خون و بیماری‌های ناشی از چاقی، دیابت، قلب و ... بوده است.

رئیس هفتمین کنفرانس بین‌المللی سلامت زنان با بیان اینکه آلودگی هوا ششمین عامل مرگ و میر در ایران به ویژه در بین بیماران دارای بیماری سرطان و تنفسی محسوب می‌شود، گفت: آلودگی ها در 40 سال گذشته در بسیاری از کلانشهرها نقش مهمی در بیماری زایی ایفا می‌کند.

لنکرانی با اشاره به اینکه این همایش با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد و دانشگاه‌های کشور برگزار شده است، افزود: در این همایش ملی 40 سخنران، اساتید و صاحب نظران حضور دارند .

وی خاطرنشان کرد: 463 مقاله به این دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که 339 مقاله پذیرفته شده و به شکل پوستر ارائه می‌شود .

به گفته لنکرانی در این سمینار که رویکرد آگاهی بخشی و شناخت مخاطرات موجود و مقابله با آن‌ها دنبال می‌شود، میزگردی با همکاری قوه قضاییه به عنوان مدعی‌العموم براساس مستندات علمی و قانون اساسی در دستور کار قرار دارد که چگونگی تاثیرگذاری و برخورد با مخاطرات محیطی به ویژه در بخش سلامت مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار