رئیس اتحادیه اغذیه فروشان کرج با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰۰ واحد اغذیه فروشی مجوز دار در کرج فعالیت دارند، گفت: تخلفات صنف اغذیه فروشان در زمینه تداخل شغلی و نداشتن پروانه کسب است که در این راستا ماهیانه ۲۰ تا ۱۵ واحد صنفی پلمب می شوند.
کد خبر: ۶۸۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 24 November 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ ابوالفضل دهقان دره شیری در خصوص نحوه نظارت اتحادیه بر اغذیه فروشان سطح شهر، اظهار کرد: در بحث نظارت علاوه بر کمیسیون بازرسی اتحادیه دو بازرسی دیگر در سطح استان کار نظارت را برعهده دارند.

وی افزود: در کنار بازرسی اصناف و سازمان صنعت و معدن و تجارت خود اتحادیه هم مجزا از صنوف اغذیه فروشان بازرسی می کند و در هفته های اخیر و با بروز نوسانات قیمتی در بازار بازرسی ها به طور مدام انجام می شود.

دهقان دره شیری با اشاره به اینکه برخی صنوف اغذیه فروشان با بالا بردن قیمت کیفیت را نیز افزایش داده اند، گفت: دلیل افزایش قیمت منو اغذیه فروشان نیز بالا رفتن نرخ مواد اولیه و گرانی اقلام پروتئینی است که کاهش مشتری را در پی داشته است.

وی اضافه کرد: برخی از اغذیه فروشان نیز از نوسانات بازار سو استفاده کرده وبا افزایش قیمت تخلفاتی را انجام داده اند که این تعداد با نظارت اتحادیه به مراجع قضایی معرفی می شوند.

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان کرج در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا اتحادیه قیمت مصوبی برای صنوف اغذیه فروشان اعلام کرده است، گفت: نوسانات قیمت مواد اولیه این فرصت را نداد که قیمت مشخصی را اعلام کنیم.

وی افزود: خواسته ای که ازاغذیه فروشان داریم این است که نسبت به فاکتورخرید کالای مواد اولیه و قیمت تمام شده با افزایش ۲۰ درصد سود، منوی خود را به مشتری ارائه دهند.

دهقان دره شیری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰۰ واحد اغذیه فروشی مجوز دار در البرز فعالیت دارند و ۱۰۰واحد صنفی نیز پرونده تشکیل شده و این واحدها در فرایند اخذ مجوز قرار دارند.

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان کرج با اشاره به تخلفات واحدهای صنفی فعال در این حوزه اظهار کرد: به دلیل وضع نامطلوب اقتصادی، تداخل شغلی و نداشتن پروانه کسب در این صنف تخلفاتی صورت می گیرد.

 وی در پایان گفت: ماهیانه ۲۰ تا ۱۵ واحد صنفی به دلیل تخلفات پلمپ می شوند و در این راستا اداره بهداشت نیز مجزا زیر نظر وزارت بهداشت عمل می کند و ارقامی در بحث پلمپ صنوف به اتحادیه ارائه نمی دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار