نخستین کنگره بین‌المللی جراحی سرطان صبح امروز در شیراز آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۶۸۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 29 November 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این همایش، سومین علت مرگ و میر در ایران را بیماری سرطان عنوان کرد و گفت: متاسفانه شاهد هستیم این بیماری روز به روز در حال افزایش است و در سال حدود ۷ هزار نفر ایرانی به این بیماری مبتلا می شوند.

وی با بیان اینکه بیماری سرطان نیازمند شیمی درمانی است و هزینه درمان این بیماری بسیار بالاست، افزود: بایستی در این زمینه بر پیشگیری بیماری سرطان اقدام کرد.

رئیس کنگره نیز، از حضور اساتید و صاحبنظران برجسته از کشورهای خارجی در جهت تبادلات علمی در این زمینه خبر داد و گفت: با برپایی این کنگره می توانیم از آخرین دستاوردهای علمی دنیا برای تشخیص و پیشگیری بیماری سرطان بهرمند شویم .

عبدالرسول طالعی تصریح کرد: سرطان معده در آقایان و سینه در خانم‌ها شایع‌ترین نوع سرطان‌ها در جهان به شمار می‌رود.

به گفته وی، از مهم‌ترین عناوین این همایش دو روزه سرطان سینه، دستگاه گوارش فوقانی، رادیوتراپی و شیمی درمانی حین عمل ست.

طالعی اظهار داشت: روش‌های جدید در اعمال جراحی سرطان ها، معرفی روش‌های نوین در تشخیص بیماری‌های سرطان، روش‌های درمانی غیر جراحی از جمله شیمی درمانی، رادیوتراپی و عمل از جمله اهداف اصلی این کنگره است.

گفتنی است در این همایش بین المللی ۱۲ مهمان خارجی از کشورهای آمریکا، استرالیا، سوئد، فرانسه، ژاپن، ایتالیا، ترکیه و عمان و ۴۰۰ متخصص داخلی در رشته‌های مختلف جراحی سرطان، آنکولوژی و رادیولوژی حضور دارند.

در حاشیه این کنگره نیز نشست تخصصی دو روزه ویژه پرستاران بخش سرطان بیمارستان‌ها برای ارتقای دانش مواجه با این بیماری برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار