کد خبر: ۶۸۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 29 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / فرهنگی ، نمایشگاه آثار خوشنویسی سید مسلم خادمی هنرمند فقید کهگیلویه و بویراحمدی ظهر امروز با حضور خانواده وی و جمعی از هنرمندان و علاقه مندان در یاسوج برپا شد.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این هنرمند فرهیخته هم استانی گفت: در این نمایشگاه 33 اثر خوشنویسی در بخش نستعلیق و قطعاتی در قالب سیاه مشق و چلیپا بر روی دیوار رفته است.
شریف اسلامی افزود: نمایشگاه آثار خوشنویسی زنده یاد خادمی تا 15 آذر سالجاری در نگارخانه حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد واقع در گلستان ششم یاسوج در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقه مندان است.
وی با بیان اینکه زنده یاد سید مسلم خادمی از شاعران اهل بیت عصمت و طهارت نیز بودند و اشعار زیبایی آیینی سرده اند گفت: آثاز شعر این هنرمند فقید نیز در آینده نزدیک از سوی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گرداوری و منتشر خواهند شد.
 اسلامی ابراز داشت: هراندیشه و تفکری که با هنر پیوند بخورد ماندگار خواهد بود و این هنرمند گرانقدرنیز برای اهل بیت شعر می سرود و در روایات است که هر هنرمندی برای اهل بیت شعر بسراید خانه ای در بهشت برای او ایجاد می شود .
مسئول  واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سید مسلم خادمی به بیان فعالیت های این هنرمند پرداخت و گفت: این هنرمند فقید جزو فعالان و بانیان هنر خوشنویسی در استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه شهرستان های باشت و گچساران بودند و در این سالها با جدیت تمام به ارائه آموزش و اشاعه هنر خوشنویسی پرداختند.
 عبدالرسول شریفی بیان کرد: زنده یاد خادمی جزو پیشکسوتان هنر خوشنویسی و اولین کسانی بودند که در استان در حوزه نقاشی خط ورود پیدا کردند و آثارشان در جاهای مختلف در معرض نمایش قرار گرفت و همیشه به مطالعه درباره خط نستعلیق ، خط ثلث و نسخ تاکید می کرد و خود نیز به زیبایی هر چه تمامتر می نوشت.
وی ابراز داشت: آثار خوشنویسی این هنرمند کهگیلویه و بویراحمدی در سطح استان و کشور از جمله استان های فارس، تهران و قزوین نیزدر معرض دید عموم قرار گرفت و اکثر اساتید حوزه خوشنویسی وی را می شناختند و درباره آثارش نظر می دادند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار