سالانه ١١٢ هزار نفر در ایران به سرطان مبتلا می‌شوند.
کد خبر: ۶۸۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 30 November 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: در کنگره بین المللی جراحی سرطان در شیراز گفت: طبق تحقیقات از ٩٨ درصد از جمعیت کشور، سالانه ١١٢ هزار نفر به سرطان مبتلا می‌شوند که شایعترین سرطان در مردان سرطان معده و در زنان سرطان سینه است.
دکتر ملک زاده افزود: از هر ١٠٠ هزار ایرانی ١٥٥ نفر به این بیماری گرفتار می‌شوند.
وی افزود: این رقم از متوسط دنیا که ١٨٨ نفز به ازای هر ١٠٠ هزار نفر است، پایین‌تر است و سرطان در ایران شیوع خیلی بالایی ندارد.
ملک زاده با اشاره به اینکه با پیر شدن جامعه پیش بینی می‌شود شیوع سرطان افزایش یابد، گفت: به همین دلیل باید امکانات تشخیص و درمان سرطان در کشور بیشتر از قبل فرآهم و برنامه‌هایی را برای پیشگیری از سرطان‌ها ارائه شود.
وی یکی از روش‌های درمان خیلی موثر سرطان را جراحی اعلام کرد و گفت: جراحی سرطان معده و سینه که از شایعترین سرطان‌ها است در صورت تشخیص به موقع بهبود می‌یابند.
وی با بیان اینکه ٥٠ درصد از مبتلایان به سرطان به صورت کامل قابل درمان هستند، افزود: نیمی از سرطان‌ها هم قابل پیشگری است و باید برنامه‌های پیشگیری را تقویت کرد.
دکتر ملک زاده به افزایش امید به زندگی ایرانیان اشاره کرد و گفت: در ٥٠ ساله گذشته امید به زندگی در ایرانیان ٢٨ سال افزایش یافته است.
وی ادامه داد: سن امید به زندگی در زنان به ٨٠ و در مردان ٧٥ و نیم رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار