معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهرقدس مطرح کرد؛
معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهرقدس با اشاره به محدودیت زندان‌ها و کمپ‌های ترک اعتیاد این شهر گفت: شهر قدس ماهیانه ۶۰ معتاد را به کمپ دولتی منتقل می‌کند که این تعداد طی دو روز انجام و در سایر روزهای هرماه این افراد جمع‌آوری و به قید تعهد آزاد می‌شوند.
کد خبر: ۶۹۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 15 December 2018

 

 

سرگرد مهدی دریاب امروز راجع به شهر قدس با بیان اینکه معضل معتادین تنها با ورود نیروی انتظامی به‌طور کامل برطرف نمی‌شود، اظهار داشت: گشت‌های نیروی انتظامی شهر قدس روزانه بالغ‌ بر ده معتاد را در سطح شهر جمع‌آوری کرده و به کلانتری منتقل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی معتادین سرقت خودرو و دیگر سرقت‌ها را انجام می‌دهند، افزود: طبیعتاً اگر تمامی معتادین متجاهر در یک شب جمع‌آوری شوند به‌طور حتم آمار سرقت کاهش پیدا می‌کند.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهر قدس با اشاره محدودیت به زندان‌ها و کمپ‌های ترک اعتیاد ادامه داد: زمانی که معتادین جمع‌آوری و به کلانتری منتقل می‌شوند برخی به زندان و برخی دیگر به کمپ فرستاده می‌شوند و این در حالی است که زندان‌ها و کمپ‌های ترک اعتیاد محدودیت دارند.

وی با بیان اینکه نگهداری معتادین در شهرستان قدس در دو غالب کمپ با هزینه شخصی و دولتی انجام می‌شود، گفت: کمپ‌های دولتی برای هر منطقه ظرفیت مشخص کرده که شهر قدس ماهیانه ۶۰ معتاد را به کمپ دولتی منتقل می‌کند که این تعداد طی دو روز انجام و در سایر روزهای هرماه این افراد جمع‌آوری و به قید تعهد آزاد می‌شوند.

دریاب با اشاره به کاهش گشت‌های نیروی انتظامی پس از نیمه‌شب و محدودیت مقرهای نیروی انتظامی پلیس شهر قدس تصریح کرد: شهر قدس حداقل به پنج کلانتری نیاز دارد و همچنین مناطق وسیعی برای کلانتری‌ها مشخص شده که باید گشت‌زنی را انجام بدهند و قطعاً تردد گشت نیروی انتظامی به‌گونه‌ای است که شهروندان متوجه نمی‌شوند.

وی با اشاره به بحث مبارزه با قاچاق کالا بیان داشت: در مجموعه مدیریت شهری، فرمانداری متولی برخورد با قاچاق کالا است و کارگروه مبارزه با قاچاق کالا متشکل از دستگاه‌های نیروی انتظامی، دادستانی، اداره صنعت معدن و تجارت، اداره بهداشت، فرمانداری، شهرداری و اتاق اصناف تشکیل گردیده که این کارگروه به‌طور مستمر بازدید سالن‌ها و انبارها را در دستور کار دارد.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهرقدس با بیان اینکه کالاهایی که در سوله‌ها وجود دارد ارزیابی می‌شوند و کشف کالاهای قاچاق در سطح شهر درنتیجه بازدید این کارگروه از اماکن مختلف است، افزود: طبق مصوبات نیروی انتظامی، پلیس تخصصی ناجا متولی برخورد با معضل قاچاق است و در پلیس آگاهی شهر قدس اداره مقابله با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده که این اداره موضوعات مربوط به قاچاق کالا را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت بوستان‌های آزادگان و ولیعصر بیان کرد: پارک آزادگان به دلیل قرار گرفتن در بافت مسکونی وضعیت مطلوب‌تری دارد اما پارک حضرت ولیعصر (عج) پارکی است که مردم به دلیل اقدامات برخی افراد در ایجاد مزاحمت و سلب آرامش ناراضی بودند که تغییر بافت پارک ولیعصر اولین اقدامی بود که برای این پارک انجام و سپس با هماهنگی تمام ارگان‌ها گلزار شهدای گمنام شهرستان ساخته و بسیج در این پارک مستقر شد که در بهبود وضعیت امنیتی منطقه بسیار مؤثر بود.

دریاب با بیان اینکه زیباسازی‌های محیطی مطلوب و یک هفته کامل گشت‌زنی انجام شد و معتادین از پارک جمع‌آوری شدند، افزود: برای ادامه این وضعیت مطلوب، شهرداری باید از ظرفیت نیروی انتظامی و یا شرکت‌هایی که خدمات انتظامی انجام می‌دهند استفاده کند.

وی با اشاره به طرح ضربتی جمع‌آوری اراذل‌واوباش تصریح کرد: تضاد فرهنگی موجود در شهر قدس برخی مشکلات را ایجاد می‌کند اما طرح‌های پاک‌سازی محلات و ارتقای امنیت اجتماعی به‌دفعات در سطح شهر انجام می‌شود و با وجود کمبودهایی که این شهر دارد، شهر قدس از امن‌ترین شهرهای غرب استان تهران است.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهر قدس افزود: ساختمان پلیس‌های تخصصی و ستاد فرماندهی شهر قدس استیجاری هستند و تا زمانی که مجموعه مدیریت شهری برای امکانات زیر بنایی انتظامی شهر قدس اقدام مؤثر نکند نمی‌توان افزایش کلانتری را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: تهیه ساختمان برای کلانتری‌ها به عهده فرمانداری است و پرسنل و تجهیزات کلانتری به‌شرط فراهم بودن فضا با درخواست استانی فراهم می‌شود.

دریاب بیان داشت: کلانتری‌ به‌تنهایی مسؤولیت رسیدگی به امنیت و نظم عمومی را برعهده ندارد و مجموعه فرماندهی نیروی انتظامی علاوه بر کلانتری‌ها، مجموعه یگان امداد و مجموعه پلیس امنیت عمومی در سطح شهر به آرام‌سازی محیط کمک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم در صورت انتقاد و یا پیشنهاد از عملکرد مجموعه نیروی انتظامی شهر قدس با سامانه تلفنی ۱۹۷ تماس بگیرند و همچنین سامانه تلفنی مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به‌صورت ۲۴ ساعته در خدمت شهروندان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار