رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس گفت: این سازمان آمادگی دارد که با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز برای ارتقای کیفیت زندگی، خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و ایمنی هرچه بیشتر که نیاز این کلانشهر است کمک کند.
کد خبر: ۶۹۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷ 19 December 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سید مرتضی سیف زاده، چهارشنبه در نشست هم اندیشی هیات رئیسه و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس و اعضای شوراهای اسلامی و مدیران شهرداری شیراز افزود: شوراها به عنوان نمایندگان واقعی مردم در تصمیم سازی برای توسعه شهرها، از ظرفیت و قابلیت های بسیار خوبی برخوردارند.
وی افزود: با توجه به این توانمندی ها و ظرفیت ها، همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس با اعضای شوراهای اسلامی و مدیران شهرداری شیراز می تواند در مباحثی همچون اصول فنی و مهندسی، طراحی، نظارت و اجرای ساخت و سازها، تاثیرات مثبتی در حوزه توسعه شهری به دنبال داشته باشد.
وی گفت: 33 هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی فارس که نیمی از آنها در کلانشهر شیراز فعالیت دارند نیز یک ظرفیت بسیار خوب برای دستیابی به این اهداف محسوب می شود که باید به خوبی از آنها بهره به کار گرفته شوند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس تصریح کرد: همانگونه که اعضای شورا و مدیران شهرداری در زمینه توسعه شهر نگرانی دارند ما نیز همین نگرانی را داریم و به همین دلیل اعلام می کنیم که آماده هستیم تا در زمینه خدمات شهری و ارائه خدمات بهتر به شهروندان و ارتقاء ساخت و ساز و ایمن سازی ساخت و سازها و اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان، همکاری نزدیک تری با شورا و شهرداری شیراز داشته باشیم.
سیف زاده افزود: قطعا انعقاد تفاهم نامه هایی در این زمینه بین هر 2 مجموعه می تواند کمک کند که دستیابی به اهداف و برنامه ها با سرعت بیشتر میسر شود.
وی، با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های متنوع کلانشهر شیراز در زمینه سرمایه گذاری افزود: اگر شورای شهر و نظام مهندسی ساختمان در کنار هم قرار گیرند در بحث سرمایه گذاری هم شاهد اتفاقات خوبی در این کلانشهر خواهیم بود.
او اظهار داشت: نظام مهندسی ساختمان فارس آماده است که نسبت به تهیه بسته های سرمایه گذاری و در نظر گرفتن مشوق هایی در این زمینه اقدام کند.
وی، یکی از زمینه های سرمایه گذاری را حوزه فرهنگ دانست و گفت: امروز کلانشهر شیراز نیازمند ایجاد سالن های سینما و تئاتر است که آماده ایم در زمینه ایجاد این فضاها با شورا و شهرداری شیراز همکاری داشته باشیم.

** مشکلات حوزه ساخت و سازها ناشی از عدم نظارت دقیق است
نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: بسیاری از مشکلاتی که امروز در حوزه ساخت و سازها در این شهر با آن مواجه هستیم به عدم نظارت دقیق از سوی برخی مهندسان ناظر باز می گردد.
ابراهیم صبوری افزود: وجود چنین مشکلاتی باعث شده که شهرداری ناگزیر به ایجاد کمیسیون های ماده 100 و پنج شود و در نهایت نسبت به اعمال جریمه اقدام کند.
وی ادامه داد: اگر مهندسان ناظر با دقت و حساسیت بیشتری بر روند کارها نظارت داشته باشند بسیاری از تخلفاتی که امروز شاهد وقوع آنها هستیم رخ نمی دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار