عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه آلوده کردن خاک با هر عنوانی جرم وتخلف تلقی می‌شود و بطور مسلم پیگرد قانونی دارد یادآورشد: تجارت خاک از کشور ممنوع است
کد خبر: ۶۹۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ 21 December 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علی اکبری درباره وضعیت قاچاق خاک از کشور،گفت: برخی از اخبار و شنیده‌ها حکایت از قاچاق خاک در کشور دارد بنابراین دستگاه‌های نظارتی باید موضوع فوق را با جدیت دنبال کنند و با خاطیان برخورد قانونی کنند زیرا خاک سرمایه این مرز وبوم است.

خروج خاک از کشور حتی تحت عنوان مصالح ساختمانی هم ممنوع است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خروج خاک از کشورحتی تحت عنوان مصالح ساختمانی هم ممنوع است و نمی‌توان برطبق قانون اجازه خروج خاک از کشور را صادرکرد یا به طریق قاچاق خاک از کشور خارج شود زیرا خاک به نوعی سرمایه ای ملی کشور است.

وی ادامه داد: آتش زدن کاه و کلش محصولات کشاورزی دراراضی کشاورزی ممنوع است زیرا بطور حتم موجب تولید آلودگی در اراضی کشاورزی می‌شود.

اکبری افزود: هرنوع ایجاد آلودگی،قاچاق و تجارت خاک تخلف و غیرقانونی است و هرکدام عوامل برخورد غیرقانونی با خاک دارای جرایم خاص خود هستند.

نباید اجازه داد، برخی از افراد با سودجویی به قاچاق خاک بپردازند

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: خاک برای هرکشوری بسیار حائز اهمیت است بنابراین نباید اجازه داد، برخی از افراد با سودجویی به قاچاق خاک بپردازند بنابراین نباید به هیچ وجه‌ای ممکن اجازه دهیم با خروج خاک از کشور به اکوسیستم طبیعی کشور خسارت وارد شود.

تجارت خاک از کشور ممنوع است

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه آلوده کردن خاک با هر عنوانی جرم وتخلف تلقی می‌شود و بطور مسلم پیگرد قانونی دارد یادآورشد: تجارت خاک از کشور ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار