اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان برای اولین بار در کشور روز یکشنبه از نقشه های مدیریت بحران راه های این خطه رونمایی کرد.
کد خبر: ۶۹۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 23 December 2018

اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای به عنوان کارگروه حمل ونقل جاده ای مدیریت بحران این نقشه ها را به منظور برنامه ریزی و مدیریت بحران تدوین کرده است. 
مخاطرات جوی در این نقشه به صورت آنلاین پایش می شود و نقشه های موضوعی نیز در این راستا تهیه و تدوین شده است. 
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان در آئین رونمایی از نقشه مدیریت بحران راه های استان اصفهان، برقراری تردد ایمن و روان در شرایط بحرانی اعم از طبیعی وغیرطبیعی را یکی از اهداف و وظایف خطیر این اداره در مدیریت بحران برشمرد.
مهدی خضری اظهار داشت: به منظور مدیریت هوشمند بحران، شناسایی نقاط بحرانی و حساس، زیرساخت ها و دارایی های موثر در مدیریت بحران و همچنین بازگشت مناسب و سریع به شرایط عادی؛ نیازمند نقشه کاملی هستیم. 
وی ادامه داد: برای اولین بار در کشور ایجاد نقشه مکانی و توصیفی مدیریت بحران در راهداری و حمل و نقل جاده ای به همت کمیته مطالعات و آمار این اداره در قالب سامانه اطلاعات جغرافیایی تهیه و تدوین شده است. 
خضری گفت: استان اصفهان با ظرفیت های بالای حمل ونقل بار و مسافر و 12 هزار کیلومتر راه جزء استان های تراز اول کشور به شمار می آید. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: آماده باش دائم، انسجام و با ثبات بودن و داشتن نقشه راه و استراتژی سه کلید طلایی مدیریت بحران‌ است.
منصور شیشه فروش اظهار داشت: فناوری اطلاعات با کمک به مدیریت بحران، موجب کاهش خسارات در این حوزه می شود. 
وی ادامه داد: این نقشه ها تحولی در حوزه مدیریت بحران راه های استان اصفهان ایجاد خواهد کرد. 
استان اصفهان از نظر تعداد شرکت حمل و نقل بار، تعداد پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل و نقل، رتبه اول کشور را دارد. 
بیش از 41 هزار دستگاه خودرو با 48 هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان فعالیت می کند که نزدیک به 10 درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل می شود. 
استان اصفهان دارای 399 کیلومتر آزاد راه، یکهزار و 659 کیلومتر بزرگراه، 2 هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزاد راه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار