رئيس كميسيون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: تسريع در اتمام و يا تعيين تكليف پروژه‌های كلان نيمه‌تمام شهری كه بيش از 3 هزار ميليارد تومان بر دوش مديريت شهری گذاشته که باید در دستور قرار گیرد.
کد خبر: ۶۹۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 23 December 2018

به گزارش فارس، شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز با حضور 12 نفر از اعضای این شورا، معاون مالی و اقتصادی و معاون برنامه‌ریزی و تأمین سرمایه انسانی شهرداری اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارش پیشرفت مراحل تهیه و تدوین برنامه بودجه سال 1398 شهرداری اصفهان توسط معاون برنامه‌ریزی و تأمین سرمایه انسانی شهرداری اصفهان ارائه شد.

بهروز ارباب‌شیرانی با ارائه گزارش پیشرفت مراحل تهیه و تدوین برنامه بودجه سال 1398 شهرداری اصفهان اظهار کرد: دو رویکرد افزایش بهره‌وری و مدیریت هزینه‌ها در دستور کار تدوین برنامه بودجه سال 98 خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و تأمین سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه اصفهان 1400 افزود: کارگروه‌هایی در این خصوص تشکیل شده و با برگزاری 53 جلسه با بیش از هزار نفرساعت مباحث مقاصد راهبردی، مقاصد میانی و شاخص‌های عملیاتی بررسی شد؛ شورای عالی برنامه‌ریزی برنامه اصفهان 1400 نیز شاخص‌ها، سیاست‌های اجرایی و هدف‌گذاری کمی شاخص‌ها تصویب شد.

وی گفت: یکی از مشکلات بودجه سال‌های گذشته این بود که اولویت‌های راهبردی برنامه اصفهان 1400 عملیاتی نمی‌شد؛ مقرر شده تا زمان، هزینه، محدوده و ساختار شکست کار پروژه‌های عمرانی شهرداری اصفهان در سامانه‌ای ثبت شود.

ارباب‌شیرانی خاطرنشان کرد: کدهای درآمدی سازمان‌ها با کدهای شهرداری هماهنگ شده است؛ سیاست‌های یک‌پارچه‌سازی نیروی انسانی و حقوق و دستمزد نیز در دستور کار قرار گرفته و کارگروه ارتقای درآمد نیز تشکیل شده است.

تدوین برنامه بودجه سال 98 تا پایان دی ماه

معاون برنامه‌ریزی و تأمین سرمایه انسانی شهرداری اصفهان اذعان داشت: اعتبارات مستمر عمرانی شهرداری با در نظر گرفتن کاهش هزینه‌ها با حفظ سطح کیفیت خدمات نیز پیش‌بینی شده است؛ بودجه سال 98 شهرداری اصفهان تا پایان دی ماه تحویل شورای اسلامی شهر اصفهان داده شده تا این شورا یک ماه فرصت بررسی بودجه را داشته باشد.

وی ادامه داد: بودجه سال 98 شهرداری اصفهان براساس درآمدها و هزینه‌ها 3 هزار و 300 میلیارد تومان است؛ مناطق محروم شهر اصفهان در بودجه سال 98 مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

ارباب‌شیرانی تأکید کرد: وجه تمایز بودجه سال 98 شهرداری اصفهان با سال‌های گذشته این است که بودجه 98 بودجه‌ای تلفیقی است و سازمان‌های شهرداری نیز در کنار شهرداری دیده می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و تأمین سرمایه انسانی شهرداری اصفهان عنوان داشت: در کنار بودجه سال 98 شهرداری اصفهان، یک برنامه‌ عملیاتی پیش‌بینی تا بتوان با هدف‌گذاری کمی عملکرد بودجه‌ای شهرداری ارزیابی شود.

باید فکری به حال درآمدهای شهرداری کرد

مرتضی تهرانی نیز در این جلسه بیان کرد: باید فکری به حال درآمدهای شهرداری کرد؛ رقم بودجه‌های کاغذی را به راحتی می‌توان بالا برد اما باید بتوان در عمل بخش عمرانی را محقق کنیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان با بیان این که بخش عمرانی بودجه شهرداری اصفهان مورد آسیب قرار می‌گیرد، افزود: باید توجه بیشتری به این بخش داشت تا سهم بیشتری از این بودجه محقق شود.

تعیین حق بهره‌برداری ماهیانه بازارهای روز کوثر

در این جلسه لایحه پیشنهاد تعیین حق بهره‌برداری ماهیانه بازارهای روز کوثر شماره یک، 4، 9، 11 و 13 برای تمدید قراردادهای آن‌ها ضمن اعلام نظریات کمیسیون‌های بهداشت، سلامت و خدمات شهری و امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری به بحث و بررسی گذاشته شد و با 11 رأی موافق به تصویب رسید.

محمد مجیری با اشاره به تعیین حق بهره‌برداری ماهیانه بازارهای روز کوثر شماره یک، 4، 9، 11 و 13 برای تمدید قراردادهای آن‌ها گفت: براساس آیین‌نامه انضباطی، شاخص‌های کیفیت ارائه خدمات، نوع کالا، بهداشت، دارا بودن گواهی تأیید کالا و گران‌فروشی در نظر گرفته شده و بهره‌برداران ملزم به رعایت آن‌ها هستند.

شهرداری در قبال کارگران پیمانکاران مسؤول است

کوروش محمدی با انتقاد از شهرداری برای عدم رسیدگی به حق و حقوق کارگران و پاک‌بانان گفت: شهرداری باید بر همه پیمانکاران خود نظارت کند و اگر پیمانکاری توانایی پرداخت حقوق کارگران و تأمین دیگر حقوق آنان را ندارد، به هیچ عنوان با آنان قراردادی منعقد نکند.

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که تمامی شب‌های پاک‌بانان، نیروهای آتش‌نشانی و کارگران شهرداری شب یلداست، افزود: باید حقوق و مزایای کارگران شهرداری پرداخت شود و با پیمانکارانی که در تأمین حق و حقوق آنان قصور دارند، برخورد جدی شود.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان با بسیاری از پیمانکاران خدمات شهری در مناطق با مماشات برخورد می‌کند، پیمانکارانی که به خود اجازه می‌دهند چند ماه حقوق کارگران را با تأخیر پرداخت  کرده و حقوق آنان را پایمال می‌کنند.

کارگران و اضافه‌کاری اجباری تا ساعت 11 شب

محمدی خاطرنشان کرد: پیمانکاران شهرداری اصفهان کارگران فضای سبز را از ساعت 4 صبح تا ساعت 11 شب بدون حتی یک روز مرخصی در طول سال با اضافه‌کاری اجباری نگه می‌دارند؛ ما برای این کارگران از لحاظ اجتماعی چه حقی را قائل شده‌ایم؟

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان اذعان داشت: شهرداری پیمانکاران خود را انتخاب می‌کند و به همین دلیل در قبال کارگران پیمانکاران وابسته و غیر وابسته مسؤول است؛ شهردار اصفهان باید نظارت جدی بر پیمانکاران داشته باشد و تأمین ساعات استراحت و مرخصی‌های قانونی آنان را تضمین کند.

نام‌گذاری 6 خیابان، یک بوستان و 3 بن‌بست

در این جلسه لایحه پیشنهادی نام‌گذاری 6 خیابان، یک بوستان و 3 بن‌بست با اعلام نظر کمیسیون فرهنگی و ورزشی و آرای موافق اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تصویب شد.

خیابان جمال‌زاده به نشانی حدفاصل خیابان محتشم کاشانی و حسین‌آباد در محدوده شهرداری منطقه 5 به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

خیابان آذربهرام به نشانی حدفاصل خیابان سپیده کاشانی و خیابان خواجه‌عمید در محدوده شهرداری منطقه 10 به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

خیابان حکمت به نشانی محله آزادگان، ادامه خیابان حکمت، در محدوده شهرداری منطقه 12 به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

خیابان گلزار شهدا به نشانی خیابان جنب گلزار عاشق‌آباد در محدوده شهرداری منطقه 12 به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

خیابان شهید آریانژاد به نشانی کوی مهدیه، جنب بوستان محبت، در محدوده شهرداری منطقه 12 به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

خیابان دستگرد به نشانی بلوار کشاورز، خیابان آزادگان، محله دستگرد، در محدوده شهرداری منطقه 13 به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

بوستان امید به نشانی خیابان عسکریه، روبروی بیمارستان عسکریه، در محدوده شهرداری منطقه 10 برای بررسی بیشتر به شورای نام‌گذاری برگشت داده شد.

بن‌بست نیما به نشانی میدان احمدآباد، نرسیده به چهارراه گلزار، بعد از کوچه مالک اشتر، در محدوده شهرداری منطقه 3 به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

بن‌بست شهید مصطفی زمانی به نشانی خیابان امام خمینی(ره)، کوچه شهید جعفریان، انتهای کوچه روشن، بن‌بست اول، سمت راست، در محدوده شهرداری منطقه 8 به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

بن‌بست شهیدان حسینی به نشانی رهنان، خیابان شهید چمران، چهارراه شهید اعتصامی، کوچه شهید علی سهرابی، در محدوده شهرداری منطقه 11 به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

در این جلسه نصب تابلوی معرفی اسامی و مشاهیر در مدخل معابر با عطف توجه به اقدام در هسته مرکزی شهر و اسامی تاریخی مورد تأکید اعضای کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گرفت.

ضرورت بررسی صلاحیت مالی شرکت‌های خدماتی شهرداری

پورمحمد شریعتی‌نیا در این جلسه بیان کرد: همه می‌دانند سالیانی است حقوق کارگران توسط شرکت‌های خدماتی و پیمانکاری حداقل یک ماه یا دو ماه و یا بیشتر با تأخیر پرداخت می‌شود و این روالی است که جا افتاده ولی اخلاقاً غیر قابل قبول است.

عضو شورای شهر اصفهان افزود: شرکت‌های خدماتی و پیمانکاری که در تأمین نیرو در مناقصات و مزایده‌ها شرکت می‌کنند باید از نظر مالی در کمیسیون‌ها بررسی صلاحیت شوند تا کارگران زحمت‌کش دچار مشکل نشوند.

فریده روشن رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به مناسبت برنامه «شب‌ زنده‌داران‌ یلدا» در خدمت پاکبانان شریف منطقه 6 اصفهان بودم؛ این قشر زحمت‌کش هر شب در حال نظافت شهر هستند و اگر یک روز نظافت شهر انجام نشود، شهر ما دیگر زیبا و تمیز نخواهد بود.

تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام اصفهان را روشن کنید

نصیر ملت بیان کرد: تسریع در اتمام و یا تعیین تکلیف پروژه‌های کلان نیمه‌تمام شهری که بیش از 3 هزار میلیارد تومان بر دوش مدیریت شهری گذاشته، باید در دستور قرار گیرد.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: شهرداری لازم است برنامه جامع عملیاتی گردشگری را ارائه کند تا در ردیف بودجه‌های همه مناطق در سال 98، ارتقای کیفیت کالبدی، بصری و اجتماعی را منجر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار