کد خبر: ۶۹۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 23 December 2018

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «عبدالحمید خدری» در جلسه علنی امروز یکشنبه ۲ دی در تذکری و با استناد به مواد ۹۰ و ۹۱ آیین نامه داخلی مجلس گفت: طبق این مواد هیئت رییسه باید به سوگند خود در باب استعفای نمایندگان پایبند باشند.

 

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چندی پیش نمایندگان استان اصفهان استعفایشان را به هیئت رییسه مجلس ارایه کردند و ما انتظار داشتیم هیئت رییسه طبق آیین نامه این استعفا را به جریان بیندازد.

 

وی با بیان اینکه برای حل بحران آب در استان اصفهان راهکاری وجود دارد، گفت: طرح ایجاد کارخانه ذوب آهن و پالایشگاه باید در استان بوشهر اجرا می شد اما آن را به اصفهان بردند که این استان نیز منابع آبی اش محدود است.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر خوزستان، بندرعباس و بوشهر باید جور اصفهان را بکشند و قطعا اصفهان با این وضعیتش برای راه اندازی پالایشگاه ها و ذوب آهن مشکل دارد.

 

نماینده بوشهر تصریح کرد: با این اوضاع و احوال باید استعفای نمایندگان استان اصفهان در دستور کار قرار گیرد البته ما از استعفای این عزیزان خوشحال نیستیم گرچه برخی از نمایندگان این استان به ما تکیه می اندازند که ما از استعفای آنها خوشحالیم.

 

علی مطهری، نایب رییس مجلس که ریاست جلسه را در غیاب لاریجانی به عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: تعدادی از نمایندگان استعفا دادند اما بعد خودشان گفتند که به دلیل مذاکرات دست نگه داریم پس این اشکال به هیئت رییسه وارد نیست البته این نمایندگان می گویند تا وقتی که مطمئن شوند اقدامی از سوی هیئت رییسه انجام می شود.

 

وی اضافه کرد: اگر این نمایندگان مصر باشند که استعفایشان به جریان بیفتد این استعفا باید توسط رییس مجلس اعلام وصول شود.

 

مطهری با بیان اینکه مسئله آب در سه استان اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری باید با همکاری این سه استان مورد پیگیری قرار گیرد، گفت: ما معتقدیم نمایندگان باید در این مسئله با هم تفاهم و تعامل داشته باشند.

 

نمایندگان اصفهان خواستار ارایه تذکر بعد از سخنان خدری شدند که مطهری به آنها گفت این موضوع را ادامه ندهید./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار