حاشیه‌های صحن مجلس؛
جلسه تقدیم لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ تحت تأثیر اختلافات نمایندگان خوزستان، اصفهان، کهکیلویه و چهارمحال بر سر آب قرار گرفت.
کد خبر: ۶۹۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 25 December 2018

به گزارش خبرنگار مهر، ارائه بودجه سال ۹۸  در دستور کار  جلسه علنی مجلس قرار گرفت و با حاشیه های جالبی نیز همراه بود.

*جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی ساعت ۸:۱۵ به ریاست علی لاریجانی و با حضور ۱۹۸ نماینده آغاز شد.

*در ابتدای جلسه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی میلاد حضرت مسیح را تبریک گفت و بعد از  آن رحلت آیت الله شاهرودی را تسلیت گفت.

*رئیس جمهور ساعت ۸:۲۰ برای تقدیم لایحه بودجه سال ۹۸ وارد صحن علنی مجلس شد.

*پس از ورود رئیس جمهور به صحن علنی تعداد زیادی از نمایندگان استان های خوزستان و اصفهان، اطراف رئیس جمهور جمع شدند.

*ساعدی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان و عابدی نماینده مردم اصفهان خطاب به رئیس جمهور و خطاب به یکدیگر با صدای بلند صحبت می کردند.

*حدود دو هفته پیش مجمع نمایندگان خوزستان در اعتراض به مشکلات آب اعلام استعفا کرد. این اقدام نمایندگان اصفهان مورد اعتراض مجمع نمایندگان خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری قرار گرفت و این نمایندگان در نامه ای به رئیس جمهور خواستار اتخاذ تصمیم جدیدی برای حل مشکل آب شدند.

*بالاخره با وساطت اعضای هیئت رئیسه مجلس، رئیس جمهور توانست از میان نمایندگان معترض خارج شده و در جایگاه سخنرانی قرار گیرد.

*سخنرانی رئیس جمهور آغاز شد، تعدادی از نمایندگان خوزستان در اعتراض به تصمیم اخیر رئیس جمهور در خصوص آب اصفهان وسط صحن تجمع کردند و به ردیف ایستادند.

*نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تلاش کرد تا این نمایندگان را به جایگاه خود هدایت کند اما نمایندگان خوزستان در بیان اعتراض خود با این شیوه اعتراض داشتند.

*هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه در مجلس، سید راضی نوری نماینده مردم شوشتر، عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول، محمدیان نماینده رامهرمز، ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان، ناصری نژاد نماینده مردم شادگان، کعبی نماینده آبادان در این تحصن حضور داشتند اما تعدادی از نمایندگان استان خوزستان از جمله سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر، سامری نماینده آبادان، یوسفی و ساری نمایندگان اهواز در این تجمع و تحصن حضور نیافتند.

*بالاخره پس از حدود نیم ساعت با رایزنی های اعضای هیئت رئیسه نمایندگان خوزستان و گل مرادی نماینده مردم ماهشهر، بالاخره تعدادی نمایندگان خوزستان به تحصن خود پایان دادند. اما هدایت الله خادمی نماینده ایذه و مجید ناصری نژاد نماینده شادگان همچنان به تحصن خود ادامه دادند.

*حسن روحانی رئیس جمهور نیز در ابتدای سخنرانی خود رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت اما در کنار جایگاه سخنرانی در جلسه علنی امروز، میزی قرار داده بودند که روی آن عکس آیت الله شاهرودی قرار داشت.

*دقایقی نگذشت که مجدداً ساعدی نماینده دشت آزادگان و محمدیان نماینده رامهرمز به جمع تحصن کنندگان بازگشتند.

* رئیس جمهور در حال تشریح جزئیات بودجه سال ۹۸ بود که تعدادی از نمایندگان با صدای بلند اعتراض خود را در قبال مشکلات حوزه های خود اعلام کردند؛ اعتراض آنها با تذکر رئیس مجلس روبه روشد. لاریجانی خطاب به آنها گفت: نظم جلسه را راعایت کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار