نماینده مجلس:
نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی ازمهمترین دغدغه های محیط زیستی جهان ساماندهی، مدیریت و دفع مناسب پسماند است.
کد خبر: ۶۹۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 25 December 2018

زهرا سعیدی دوشنبه شب در دومین همایش ملی صنعت بازیافت با شعار (از زمین برای زمین) در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان افزود: کشور ما از سال 83 به صورت قانونی در این زمینه ورود پیدا کرد ولی موفق عمل نکرده است.
وی اظهارداشت : هر کسی وظیفه خود را درست انجام دهد در همه مسائل به خصوص محیط زیست مشکلی پیش نخواهد آمد.
سعیدی با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی توسعه پایدار در دنیا بحث مدیریت پسماند و چرخه مواد است، بیان کرد : در این زمینه مطالباتی که انجام شده به دلیل کمبود بودجه و منابع به درستی اتفاق نیافتد.
وی ادامه داد : در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد عوارض آلایندگی پیشنهاد شد 50 درصد عوارض در اختیار صندوق ملی محیط زیست قرار گیرد چون برای نمایندگان مشخص نبود چه اتفاقی برای آن می افتد مقرر شد، در اختیار کارگروه مدیریت برنامه ریزی در استان ها قرار گیرد.
وی تصریح کرد: در این زمینه حتی پیشنهاد شد در اختیار تشکل های زیست محیطی قرار گیرد که سازمان مدیریت و برنامه ریزی می تواند مشخص کند که کدام تشکل این بخش توانمند است و می توانند در این زمینه رفع آلایندگی موثر واقع شود. 
سعیدی با بیان اینکه در ایران سالیانه 18 میلیون تن زباله تولید می شود ، افزود: در این زمینه باید بیشتر کار کرد و قانون مدیریت پسماند به درستی اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه با متخلفان زیست محیطی باید جدی برخورد کرد، اظهارداشت: در این زمینه باید قوی عمل کرد و همانند سایر مجرمین با متخلفان محیط زیست برخورد صورت گیرد.
این نماینده مجلس موزای کاری سایر دستگاه ها را یکی از ایرادات قانون پسماند برشمرد و اضافه کرد : محیط زیست خیلی در این زمینه متولی دارد که اول باید تکلیف آن مشخص شود و اقدام های بعدی صورت گیرد.
همایش ملی صنعت بازیافت توسط اتاق بازرگانی اصفهان و انجمن صنایع بازیافت فلزی استان اصفهان و مشارکت کارشناسی حفاظت محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.
این همایش با محورهای معرفی صنعت بازیافت با فن آوری های نوین و نقش آن در حفظ محیط زیست، آینده پژوهشی در صنعت بازیافت' چشم انداز، قوت ها، چالش ها، فرصت ها و تهدیدها' جایگاه صنعت بازیافت در حفظ محیط زیست برگزار شد.
همچنین لزوم بازنگری و اجرای قانون مدیریت پسماند و استفاده از معافیت های مالیاتی و تسهیلات صندوق ملی محیط زیست، نقش صنعت بازیافت در کارآفرینی ، اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی، اهمیت آموزش و مشارکت های مردمی در بازیافت از دیگر محورهای این همایش بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار