رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به طرح نماد، گفت: به‌موجب این طرح، نهادها و دستگاه‌های مختلف موظف هستند با آموزش‌وپرورش همکاری کنند.
کد خبر: ۶۹۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 27 December 2018

محمدعلی شایق در نشست مسئولین و کارکنان حوزه سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد با مسئولین مهریز و اصحاب رسانه در بوم گردی شاه بیدکی گفت: مقام معظم رهبری در دهه ۸۰ به تعبیر «شبیخون فرهنگی» و در دهه ۹۰ نیز به «قتل‌عام فرهنگی» اشاره کردند و روسای سه قوه را ملزم کردند که در برابر آسیب‌های اجتماعی و توطئه دشمن و برای پیشگیری از این آسیب‌ها در مدارس اقداماتی انجام دهند.

وی افزود: بر اساس ظرفیتی که آموزش‌وپرورش دارد و در راستای آموزش‌هایی که برای دوره رشد دانش آموزان و شکل‌گیری شخصیت آنان در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش آمده است، جلسات مختلفی در وزارت کشور، دادگستری‌ها و نهادهای مختلف برگزار شد و درنهایت، سند ملی نماد که مخفف طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان است در سال ۹۷ به امضا ۱۴ نهاد بالادستی رسید.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش‌وپرورش یزد خاطرنشان کرد: به‌موجب این طرح، نهادها و دستگاه‌های مختلف موظف هستند با آموزش‌وپرورش همکاری کنند. در سال ۹۶ در هر استان، ۱۲ مدرسه تحت پوشش این طرح قرار گرفت که در سال گذشته شهرستان مهریز و ناحیه ۱ یزد برای اجرای این طرح انتخاب شدند و در سال ۹۷ طی ابلاغیه از وزارت آموزش‌وپرورش، تمام ۱۰۰ مدرسه شهرستان مهریز برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد و هم‌اکنون نیز طرح نماز در این مدارس در حال اجرا است.

شایق خاطرنشان کرد: آموزش‌های مبتنی بر طرح نماد در مدارس دارای ۲ بُعد آموزش و پیشگیری است و دانش‌آموزانی که در معرض خطر و عوارض طلاق، اعتیاد، کودک‌آزاری و آسیب‌های دیگر هستند موردتوجه قرار می‌گیرند و با غربالگری در سامانه نماد ثبت می‌شوند.

وی بابیان اینکه ۴۰ مربی با تخصص مشاوره و روان‌شناسی در این طرح بکار گرفته‌شده است تأکید کرد: این مربیان توسط مدرسان و متخصصان کشوری مورد آموزش قرار می‌گیرند و به ازای هر ۴ مدرسه ۱ مربی به بررسی وضعیت سلامت روان دانش آموزان این مدارس می‌پردازد.

گفتنی است؛ مقررشده است تا پایان برنامه ششم توسعه تمام مدارس کل کشور تحت پوشش طرح ملی نماد قرار گیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار