رئیس دادگستری پیشوا گفت: شهرک صنعتی پیشوا با حدود ۸۰ کارگر دچار مشکلاتی شده بود که طی جلساتی مشکلات بررسی شد و با اقدامات صورت گرفته تلاش کردیم کارگاه‌های نیمه تعطیل به کار خود ادامه بدهند.
کد خبر: ۶۹۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 28 December 2018

به گزارش «تابناک تهران»؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدی در گفت‌وگو با میزان به معرفی شهرستان پیشوا پرداخت و اظهار کرد: این شهرستان در قسمت جنوب شرق استان تهران با جمعیتی بالغ بر ۸۶ هزار نفر قرار دارد.

رئیس دادگستری شهرستان پیشوا می‌گوید: دراین شهرستان دو بافت سنتی و جدید حاکم است که در بافت قدیم آن معمولا بومی‌های منطقه ساکن هستند و بخش بالا که شامل شهرک‌های تازه ساخت است جمعیت‌های غیر بومی در آن ساکن هستند.

رئیس دادگستری شهرستان پیشوا با بیان اینکه از بدو ورود به این حوزه قضایی در سال ۹۵ تلاش کردم تا نقایص و کمبود‌ها را برطرف کنم، می‌گوید: از جمله این اقدامات کامل کردن ساختمان نیمه ساز دادسرا و دادگستری، نزدیک شدن فاصله شورای حل اختلاف با دادگستری، ایجاد نظم در محیط کار، کنترل ورود و خروج پرونده‌ها به شعبات، رفع مشکلات در واحد ابلاغ، حفاظت، پارکینگ، بایگانی راکد نیز از اقدامات انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین شمس افزود: طی جلسات متعدد با شورای حل اختلاف مشکلات را مورد بررسی قرار دادیم و با حضور میدانی در سطح شهر از نزدیک مشکلات شهرستان پیشوا را مورد بررسی قرار دادیم.

رئیس دادگستری شهرستان پیشوا با تاکید بر راه اندازی واحد ارشاد و معاضدت قضایی تصریح کرد: با همکاری مسئولان و به ویژه سپاه پاسداران تلاش کردیم تا رضایت نسبی را برای ارباب رجوع فراهم کنیم و در این واحد با استفاده از کارشناسان حقوق و به طور روزانه مشکلات قضایی با مشاوره‌های انجام شده حل و فصل می‌شوند.

واحد ارشاد و معاضدت قضایی باعث کاهش اطاله دادرسی می‌شود

به گفته حجت الاسلام و المسلمین شمس واحد معاضدت قضایی باعث جلوگیری از طرح شکایات ودادخواست‌هایی می‌شود که محمل قانونی ندارد و مراجعه کنندگان در مسیر درست ارشاد می‌شوند ودادخواستی را تنظیم می‌کنند که موجب اطاله دادرسی نشود.

وی تصریح کرد: در معاضدت قضایی همچنین با مشاوره‌های انجام شده ارباب رجوع از اقدام‌های بیهوده وزمان بر پرهیز می‌شوند و راهنمایی‌های لازم را دریافت می‌کنند.

تشکیل شعبات صلح و سازش در شهرستان پیشوا

رئیس دادگستری شهرستان پیشوا با اشاره به تشکیل دو شعبه صلح و سازش در این شهرستان گفت: این موضوع از اقدامات مهم انجام شده بود و افرادی که در حوزه صلح وسازش به کار گرفتیم از خبرگان و تحصیلکردها در این باره هستند و بخش عمده‌ای از پرونده‌هایی که به این قسمت ارجاع داده می‌شد به صلح و سازش می‌انجامید.

وی بیان کرد: عمده پرونده‌هایی که در این شعبه مورد بررسی قرار می‌گیرد شامل پرونده‌های خانواده، ضرب و جرح؛ تداخل اسناد و دیگر موارد است.

قریب به ۸۹ پرونده در ۶ ماه نخست سال جاری منتهی به صلح و سازش شده است

رئیس دادگستری شهرستان پیشوا گفت: طبق آمار در شش ماه گذشته در شعبات صلح وسازش قریب به ۸۹ پرونده منجر به صلح و سازش شده است ومهمترین آن‌ها دعوای خانوادگی چند ساله بود که منتهی به اختلافات زیادی شده بود.

حجت الاسلام و المسلمین شمس خاطر نشان کرد: همچنین صلح و سازش بین همسران نیز در این شعبات به دفعات انجام شده است.

برگزاری نشست‌های قضایی برای ارتقا اقدامات انجام شده

حجت الاسلام و المسلمین شمس با اشاره به برگزاری نشست‌های قضایی گفت: اینگونه نشست‌ها تقریبا همه روزه با همکاران برای ارتقا اقدامات انجام شده برگزارمی شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات ملاقات مردمی گفت: طبق برنامه ریزی‌ها اینگونه جلسات همه روزه برگزار می‌شود و ما از نزدیک به صحبت‌ها و مشکلات مردم گوش و رسیدگی می‌کنیم و روزانه ۵۰ الی ۶۰ نفر در این ملاقات‌های مردمی مسائل خودشان را با مسئولان قضایی مطرح می‌کنند.

کاهش اطاله دادرسی با راه اندازی بایگانی راکد

رئیس دادگستری شهرستان پیشوا ضمن اشاره به راه اندازی بایگانی راکد ادامه داد: در گذشته پرونده‌ها به شکل نامناسب نگهداری می‌شد واگر پرونده‌ای مورد نیاز بود دو الی سه روز طول می‌کشید تا به دست آید بر این اساس با قفسه بندی‌های انجام شده پرونده‌ها را منظم و ثبت کردیم.

وی افزود: تمامی پرونده‌ها بعد از این اقدام ثبت شد وکمتر از شش ماه بایگانی راکد را صادر کردیم و تمام پرونده‌های راکد مطابق سال وشعبات ثبت شده است که این موضوع در کاهش اطاله دادرسی نقش مهمی ایفا می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین شمس گفت: همچنین از اقدامات دیگر بحث راه اندازی کمیسیون راهور ماده ۵ که تخلفات راهنمایی ورانندگی قبلا به ورامین ارجاع می‌شد که برای شهروندان پیشوا مشکلاتی ایجاد می‌کرد که با معاونت راهور در شرق استان این کمیسیون در حال حاضر در شهرستان پیشوا فعالیت می‌کند.

این مقام قضایی ادامه داد: همچنین کمیسیون‌های مربوطه را در شهرداری، فرمانداری، اداره کار، محیط زیست، اداره بهداشت فعال کردیم که از این به بعد در ۱۰ الی ۱۲ کمیسیون قضات ما حضور دارند و حضور قضات در کمیسیون‌ها باعث می‌شود آرا متناقض با قانون صادر نشود.

رئیس دادگستری شهرستان پیشوا ادامه داد: یکی دیگر از مباحث بحث تشکیل جلسات پیشگیری از وقوع جرم است و با روسای ادارات مرتبط جلساتی را برای این موضوع برگزار کردیم که اگر بتوانیم پیشگیری از وقع جرم را شدت و حدت بیشتری ببخشیم بسیاری از پرونده‌ها در دادگاه‌ها تشکیل نمی‌شود.

ایمن سازی محور ورامین – پیشوا با دستور رئیس دادگستری

حجت الاسلام و المسلمین شمس با اشاره به ایمن سازی جاده‌ها بیان کرد: در این باره اقدامات مهمی انجام شده از جمله محور ورامین – پیشوا متصل به خاوران که آمار تصادفات آن قابل توجه بود و طی جلسات با مسئولین مربوطه موقعیت آن بررسی شد و با تعبیه وسایل ایمنی از جمله چراغ، تابلو‌های راهنمایی و رانندگی، آسفالت، نمایان شدن خطوط، بسته شدن بعضی ازبریدگی‌های غیر ضروری، این جاده‌ها ایمن سازی شد.

رفع مشکلات شهرک صنعتی پیشوا با حمایت مسئولان قضایی این شهرستان

رئیس دادگستری شهرستان پیشوا با اشاره به حمایت ازتولید ملی و کالای ایرانی گفت: در درجه اول تلاش کردیم تا همه کالا‌های مصرفی را در حوزه اداری از کالای ایرانی استفاده کردیم ضمن اینکه شهرک صنعتی پیشوا با حدود ۸۰ کارگر دچار مشکلاتی شده بود که طی جلساتی مشکلات بررسی شد و با اقدامات صورت گرفته تلاش کردیم کارگاه‌های نیمه تعطیل به کار خود ادامه بدهند.

انتهای پیام/

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار