تابش:
نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي افزایش آمار بیکاری در استان یزد را نگران‌کننده خواند و گفت: مسئولان کشوری سهم استان برای تامین و ارتقای زیرساخت‌هایی که مورد استفاده نیروهای کار غیربومی و اتباع بیگانه شده را بپردازند.
کد خبر: ۶۹۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ 29 December 2018

«محمدرضا تابش» در نشست آموزشی اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش خرانق اردکان در مشهد مقدس، ضمن نگران‌كننده خواندن افزایش آمار بیکاری در استان یزد، تاكيد كرد: استان یزد بستری برای اشتغال‌زایی مهاجرین و اتباع بیگانه فراهم کرده که البته قاعدتا و قانوناً مخالفتی نیست ولی مسئولان حکومتی باید سهم تامین زیرساخت‌های لازم از جمله آب، انرژی، امنیت و غیره را برای این حجم پذیرش نیروی کار در استان را ببیند تا جوانان جویای کار در استان و خصوصاً فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و زنان بتوانند فرصت‌های شغلی متناسب با شأن و جایگاه خود را اشغال کنند .

وي در بخش ديگري از سخنانش بيان كرد: جایگاه نهادهای حکومتی و از جمله شوراها در اداره کشور و اعمال حاکمیت ملی براساس قانون اساسی با اتکا به آرای عمومی باید انجام شود .

وی ادامه داد: مداخله سیستم در حکومت از طریق ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، شوراهاست بنابراین نهادهای حکومتی در واقع نهادهای اعمال حق حاکمیت ملی هستند .

نماینده مردم اردکان با اشاره به اصل یکصدم قانون اساسی مبنی بر توزیع قدرت در همه امور و اصل هفتم که شوراهای اسلامی را یکی از ارکان‌های تصمیم‌گیری در اداره امور کشور دانسته است، رای مردم را در همه تصمیم‌گیری‌ها تعیین‌کننده دانست.

وي عنوان كرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شوراهای اسلامی روستاها و تأسیس دهیاری‌ها سازمان جدیدی در نظام مدیریت روستایی شکل گرفت بنابراین دهیاری‌ها تحت نظارت مردم و نمایندگان شان و با کنترل سیاست‌گذاری دولت در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در مدیریت روستاها و تحقق توسعه پایدار نقش حائز اهمیتی دارند و انتظار این است که شوراها نقش مردمی خویش را حفظ کنند و تبدیل به اداره نشوند .

وی تصریح کرد: شوراها در همکاری با مسئولان اجرایی به منظور پیشبرد برنامه‌ها و نظارت بر اجرای طرح‌های عمرانی وحفظ حقوق روستاییان و مطالبات قانونی آنان مجدانه عمل کنند و از طرفی نیز فرمانداری و بخشداری باید از حقوق قانونی شوراها حمایت لازم را داشته باشند.

نماینده مردم اردکان گفت: راهکارهای جلب مشارکت موثر مردم در امور و شیوه‌های آموزش نوین و حمایت از صنایع روستایی و ایجاد اشتغال متناسب با ظرفیت‌ها در روستاها مورد انتظار است که اهتمام به آموزش همه دست‌اندرکاران امور روستایی و توجیه آنهاست به انجام وظایف قانونی و همچنین ارزیابی عملکرد‌ها بر مبنای قانون و ایجاد وجه تمایز بین شوراها با توجه به عملکردشان بسیار موثر و راهگشاست .

تابش تصریح کرد: متولی امر شوراها خصوصاً وزارت کشور باید قوانین موجود را مورد بررسی قرار دهد و نقاط ضعف و قوت آن را مشخص و خلاء‌ها و اصلاحات لازم را به مجلس ارائه دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بخش دیگری از سخنانش گفت: بودجه توسط دولت متناسب با شرایط تحریمی کشور و سمت گیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنظیم شده است که حمایت از معیشت مردم، پایداری در مقابل تحریم‌ها، حمایت از اشتغال و تولید، توجه به بحران های زیست محیطی و آب و دادن اختیارات بیشتر به استان ها از جمله محورهای بودجه ۹۸ است .

«هادي مقيمي» فرماندار اردکان نیز در این نشست گفت: شوراها و دهیاران با همدلی و همکاری با بدنه اجرایی دولت برای سرمایه گذاری و ایجاد درآمد پایدار تلاش کنند .

«جاويد عيداني» بخشدار خرانق نيز با تقدیر از تلاش‌های نماینده اردکان برای تسریع در اجرای طرح‌‌های نیمه تمام بخش خرانق به ویژه مسیر دو بانده یزد – طبس، عنوان كرد: شوراها و دهیاران از تجارب و راهنمایی نماينده اردكان برای ایجاد درآمد پایدار در روستاها استفاده کنند .

همچنین در ادامه دهیاران و اعضای شوراهای بخش خرانق درخصوص برخی نیازهای بخش و نحوه پیگیری مسائل نقطه نظرات خود را مطرح کردند و حاضرین به بحث و تبادل نظر پرداختند .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار