با توجه به خشکسالی های پی درپی وتعارض انسان با محیط زیست متاسفانه زیستگاه حیات وحش بخصوص یوزپلنگ آسیایی در یزد وضعیت خوبی ندارد.
کد خبر: ۶۹۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 30 December 2018

علی شمس کار شناس محیط زیست وعضو انجمن یوز ایرانی در باره وضعیت زیستگاه یوز ایرانی گفت : بدلیل خشکسالی های اقلیمی و تعارض انسانی متاسفانه زیستگاه حیات وحش در کشور بخصوص در استان یزد وضعیت خوبی ندارد ولی با همفکری وهمدلی جوامع مردمی،مسئولان وبا کمک کارشناسان ایرانی وبین المللی می توان جلوی انقراض یوز ایرانی را گرفت .

معاون حفاظت محیط زیست استان درباره راهکارهایی برای ادامه حیات یوز ایرانی در استان گفت: با توجه به وضعیت یوز که در استان وجود دارد باید یک تصمیم عاجلانه اورژانسی برای احیای جمعیت یوزایرانی اتخاذ شود.

حبیبی پوراظهار داشت:امیدواریم که با اتحاد وانسجام بین سازمانها ودستگاه های دولتی ومردم نهاد بتوانیم برای احیای یوزپلنگ آسیایی تلاش کنیم.

وینسنت وندرمو " مدیر برنامه های تکثیر وحفاظت از یوز پلنگ آفریقای جنوبی که برای کار های تحقیقاتی و بازدید از زیستگاهای یوز به ایران آمده بود استان یزد را بهترین زیستگاه یوز آسیایی دانست وبیان داشت : تجربه ای که من در آفریقای جنوبی دارم بهترین راه ، برای نجات یوز آسیایی، زیست در اسارت است.

با توجه به رویت چند قلاده یوز در استان یزد ، امیدواریم که مسئولان با جدیت شعار روز جهانی یوزپلنگ مبنی بر (زمانی برای از دست دادن نداریم ) را در دستور کار خود قرار دهند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار