معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان از برگزاری ویژه برنامه «کلاس شهر» خبر داد و گفت: این برنامه از هفته آینده در مدارس شهر اصفهان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۹۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 30 December 2018

به گزارش تابناک، مرتضی رشیدی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های حوزه معاونت اجتماعی، آموزش فرهنگ شهروندی است، زیرا ارتقای سطح فرهنگ شهروندان می‌تواند در دستیابی به جامعه آرمانی کمک کند.

وی با بیان اینکه یکی از گروه‌های مخاطب هدف معاونت اجتماعی شهرداری اصفهان در جهت تقویت آموزه‌ها، گروه سنی کودک و نوجوان است، افزود: ویژه برنامه‌ای با عنوان "کلاس شهر" توسط اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان پیشنهاد شد و پس از سه ماه فعالیت کارشناسی و برگزاری دوره‌های مختلف با هیئت‌های اندیشه ورز به این نتیجه رسیدیم که دغدغه‌های شهروندی و اجتماعی در مدارس مطرح شود.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان ادامه داد: در این راستا جلساتی با اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار کرده، محتوای آموزشی کلاس شهر را مطرح کردیم که مورد توجه کارشناسان آموزش و پرورش قرار گرفت، پس از انجام مذاکراتی مقرر شد در هفته یک روز کارکنان اداره توسعه فرهنگ شهروندی و تیم های هنری و آموزشی در تعدادی مدارس تمام وقت حضور یابند.

رشیدی خاطرنشان کرد: این تیم‌ها با استفاده از ابزار هنر و مؤلفه‌های آن مفاهیم شهروندی را به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند و همان روز یک فضای آموزشی ویژه والدین برگزار می‌شود تا همان آموزه‌هایی که دانش آموزان به واسطه فعالیت‌های هنری آموزش دیده اند، به شکل تئوریک به والدین آموزش داده شود.

وی تأکید کرد: تفاوت اصلی حضور تیم اداره شهروندی در مدارس با قبل این است که تمام محتوایی که در مدارس عرضه می‌شود در سه سطح مناطق برخودار، نیمه برخوردار و محروم دسته بندی شده است چرا که نیازهای فرهنگی اجتماعی مناطق با هم تفاوت دارد.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ویژه برنامه "کلاس شهر" تا نوروز امسال ادامه پیدا خواهد کرد، ادامه داد: سرفصل‌های شهری برنامه‌ها برای هر منطقه متناسب با نیازهای فرهنگی و اجتماعی آن منطقه برنامه‌ریزی شده است که امیدواریم این دسته‌بندی تأثیر دوچندان در الگوی آموزشی مدارس داشته باشد؛ تیم پژوهشی مشاهده محور به همراه تیم هنری در مدارس حضور خواهند داشت تا ارزیابی دقیقی درباره تأثیر برگزاری این دوره‌ها به دست آورده، در برنامه‌ریزی‌های بعدی لحاظ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار