رئیس سازمان سینمایی کشور:
تابناک: رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: اصفهان شناسنامه فرهنگی مردم ایران بوده و تعداد سینماهای موجود به هیچ‌وجه در شان نام و هنر اصفهان نیست.
کد خبر: ۶۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 01 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، حجت‌ اله، ایوبی در دیدار با استاندار اصفهان اظهار داشت: اصفهان شناسنامه فرهنگی مردم ایران بوده و تعداد سینماهای موجود به هیچ وجه در شان نام و هنر اصفهان نیست.

وی افزود: یکی از خبرهای بسیار خوب و خوش در این 2 سال گذشته در دولت تدبیر و امید موج جدیدی از حضور مردمی در سینما بوده و آشتی مردم با سینما که آرزوئی دست نیافتنی به نظر می‌رسید، امروز اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه در سال گذشته 100 درصد افزایش مخاطب در سینماها وجود داشته، بیان کرد: امسال نیز نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد افزایش مخاطب داشتیم.

وی ورود بخش خصوصی به عرصه زیر‌ساخت و احداث سالن‌های سینما را تنها راه نجات و خروج از بن‌بست فعلی عنوان و تصریح کرد: خوشبختانه بخش خصوصی ورود پیدا کرده و در حال حاضر حدود 80 سالن سینما توسط این بخش در نقاط مختلف کشور در حال ساخت است.

ایوبی تعداد کل سالن‌های سینما در کشور را 340 سالن عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه سینمای ایران یکی از سینماهای برجسته دنیا بوده، این تعداد سالن مناسب نبوده و باید حداقل 4 هزار سالن سینما در کشور وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید موج جدیدی که برای ورود بخش خصوصی به ساخت سالن‌های سینما شروع شده در اصفهان نیز ورود پیدا کند، خاطرنشان کرد: اصفهان باید به نمونه و پایلوت تبدیل شود و باید با ایجاد مشوق‌ها، مسئله سالن‌سازی حل شود که در این صورت بزرگ‌ترین دغدغه دولت در این زمینه که ایستادن اقتصاد سینما بر روی پای خودش بوده به طور حتم حل می‌شود.

اصفهان در سال 2017 به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام برگزیده می‌شود

استاندار اصفهان در این جلسه اظهار داشت: استان اصفهان از نظر سینما بسیار فقیر بوده و تعداد سالن‌های سینماهای اصفهان در شان مردم با فرهنگ این استان نبوده و باید یک جهش و تحرک وسیعی در این رابطه ایجاد شود.

رسول زرگرپور با اشاره به جمعیت 5 میلیون نفری استان اصفهان افزود: وجود 14 سالن سینما در استان اصفهان و 4 سینما در شهر اصفهان زیبنده پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نیست.

وی با تاکید بر لزوم همکاری و کمک اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی کشور برای ایجاد مجتمع‌های فرهنگی و سینما، بیان کرد: امیدوار هستیم که در آینده نزدیک با ارائه تسهیلات بانکی و مشوق‌هائی که از سوی شهرداری اعلام می‌شود، شرایطی فراهم شود که از ساخت سالن‌های سینما در شهر اصفهان و شهرستان‌ها استقبال شود و در این راستا مدیریت استان اصفهان نیز آماده هرگونه کمک و حمایت است.

استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواری فیلم کودک و نوجوان اصفهان تصریح کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان با نام اصفهان عجین شده و نباید کسی فکرش را هم بکند که این جشنواره در شهر دیگری برگزار شود.

وی با بیان اینکه برای برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در دنیا سعی می‌شود شهرهایی مورد میزبانی قرار گیرند که هم صبغه فرهنگی و هم آثار دیدنی داشته باشد، گفت: برگزاری این جشنواره‌ها در این شهرها انگیزه را برای شرکت بیشتر افراد ایجاد می‌کند.

زرگرپور با اشاره به اینکه اصفهان ظرفیت بالایی برای برگزاری این جشنواره دارد، خاطرنشان کرد: اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی مطرح بوده و در سال 2017 نیز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام برگزیده می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات رئیس جمهور مبنی بر قرار گرفتن مقوله فرهنگ و هنر در محور توسعه استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به سابقه چندین ساله اصفهان در برگزاری این جشنواره در سال گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد دادند که حتی دبیرخانه این جشنواره نیز از تهران به اصفهان منتقل شود.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه تغییر افراد و شهردار در این سیاست کلان تاثیری ندارد، افزود: مدیریت استان اصفهان اصرار به برگزاری این جشنواره در اصفهان داشته، ولی باید از برخی حواشی و مسائل جانبی آن کاسته شود تا مشکل خاصی در این زمینه ایجاد نشود.

وی بیان کرد: جشنواری فیلم کودک و نوجوان در اصفهان برگزار می‌شود، ولی ممکن است در نحوه برگزاری و میزان مشارکت نهادهای مختلف بحث و گفتگو شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار