روزنامه های اصفهان در روز شنبه/
تابناک: باقربیگی هم که گویا چندان در جریان ماجرا قرار نداشت، در پاسخ به سئوال «نصف جهان» گفت : « حتماً شورای نامگذاری تا الان چنین پیشنهادی داده اند و وقتی به صحن علنی بیاید، قطعاً رأی می آورد.»
کد خبر: ۶۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 01 August 2015
به گزارش تابناک اصفهان، عصر فرا ارتباطی حاضر، فرصت خوبی برای شبکه های مجازی و تلویزیون ها و رادیو ها به عنوان رسانه های نوین ایجاد کرده است، از همین رو رسانه های سنتی مثل روزنامه و کتاب بسیاری از مخاطبین خود را از دست داده اند، البته این به معنای حذف آن ها از جامعه نیست. به هر حال در این عصر نیز عده ای صبح به صبح از خواب که بیدار شدند، طبق عادت به دکه روزنامه فروشی می روند و روزنامه مورد علاقه خود را خریداری می کنند.

در کنار آن روزنامه ها هم در راستای رسالت های خود به اطلاع رسانی و تحلیل در فضای رسانه ای موجود می پردازند.

با توجه به این مسئله سایت خبری تحلیلی تابناک اصفهان، هر روز مهم ترین گزاش یا اتفاق روزنامه های اصفهان را در اختیار مخاطبین می گذارد، تا از این مسائل با خبر باشند.

نصف جهان نوشت:


در جبهه ها معروف شده بود که لشکرامام حسین (ع) اصفهان، لشکرگرفتن غنایم جنگی از دشمن است. هرجا عملیات بزرگی بود و پیروزی های بزرگ به دست می آمد، می شد ردی از این لشکر و فرماندهان اصفهانی در سایر لشکرها پیدا کرد. عملیات محرم سال 61 بود که در کنار غنایم بیشماری که لشکر امام حسین(ع) در عملیات پیروزمندانه محرم به دست آورد، «جنگ» هم از اصفهانی ها غنیمت گرفت؛ پیکر 370نفر شهید در روز25 آبان از میدان امام(ره) تا گلستان شهدای اصفهان بردستان مردم شهید پرور این شهر تشییع شد. روز حماسه‌آفرینی که امام خمینی(ره) در توصیف آن فرمودند: «در کجای دنیا می‌توانید جایی را مثل اصفهان پیدا کنید؟ همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان حدود 370 شهید را تشییع کردند.» این روز آنقدر ماندگار بود که سال ها بعد در سالروز تشییع جاودانه پیکرشهدا در اصفهان، رهبر معظم انقلاب پذیرای مردم اصفهان باشند و میدانی در شهر به همین نام نامگذاری شود و حالا 33 سال پس از آن روز ماندگار، اصفهان شاهد یک تشییع باشکوه خواهد بود. 20 مرداد و در سالروز شهادت امام صادق(ع) قراراست شهرشهیدان خدا، میزبان 48 شهید باشد. 30 شهید گمنام و 18 شهید شناسایی شده که در میان آنها، شهدای غواص دست بسته هم حضور دارند. شهدایی که چندی پیش در تهران تشییع شدند و از آن روز به بعد، مردم منتظرند تا این شهدا از راه برسند و شانه ها دریا شود و تابوت ها قایق. به همین مناسبت این بار به سراغ اعضای شورای شهر اصفهان رفتیم تا ببینیم آیا شورایی ها برنامه ای برای نامگذاری یکی از میادین یا خیابان های اصلی شهر به نام شهدای غواص دارند؟ بدون شک روز تشییع این شهدا روزی به یادماندنی خواهد بود.

وحید فولادگر: پیشنهاد خوبی است!

فولادگر عضو شورای شهر و یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این شوراست و باید در جریان پیشنهادها و مصوبات باشد اما نبود! این عضو شورای شهر اصفهان عنوان کرد که تا کنون صحبتی در ارتباط با نامگذاری خیابان یا اتوبانی در اصفهان به نام شهدای غواص نبوده و پیشنهادی نیز در این باره داده نشده و با استقبال از پیشنهاد «نصف جهان» گفت که حتماً این پیشنهاد را در جلسه کمیسیون و شورای شهر مطرح خواهند کرد.

مهدی باقربیگی: نمی توانیم کوچه 6متری به نامشان بزنیم

باقربیگی هم که گویا چندان در جریان ماجرا قرار نداشت، در پاسخ به سئوال «نصف جهان» گفت : « حتماً شورای نامگذاری تا الان چنین پیشنهادی داده اند و وقتی به صحن علنی بیاید، قطعاً رأی می آورد.»

عضو شورای شهر به یک نکته مهم هم در رابطه با نامگذاری ها اشاره می کند: « شهر باید خیابانی در حد و اندازه و شأن این نامگذاری داشته باشد. ما که نمی توانیم به فرض، یک خیابان شش متری که شبیه کوچه است را مثلاً بزنیم به نام شهید مطهری! در رابطه با این شهیدان هم باید این مسئله حتماً رعایت شود. شهیدان البته همه عزیز هستند ولی بالاخره یک شهید موقعیت بین المللی دارد و فرامنطقه ای است و وقتی قرار است در ارتباط با این دست شهیدان نامگذاری صورت بگیرد، باید این مسائل رعایت شود.»

از باقربیگی می پرسیم که شهدای غواص جزو کدام دسته از این شهدا قرار می گیرند: « قطعاً بین المللی هستند. شهدایی که حتی رسانه های خارجی هم درباره آنها نوشتند و ما باید به دنیا بفهمانیم که این شهدا با چه مظلومیتی شهید شدند.»

مدیر روابط عمومی شهرداری: بهترین خیابان را به نامشان می زنیم

نفر آخری که به سراغ او می رویم، «هادی نباتی» مدیر جدید روابط عمومی شهرداری اصفهان و عضو شورای نامگذاری است که امید داشتیم حداقل او بتواند به طور دقیق و شفاف بگوید که آیا پیشنهادی در ارتباط با نامگذاری خیابانی در اصفهان به نام شهدای غواص مطرح شده است یا خیر و این کار صورت می گیرد یا نه؟ نباتی به جای پاسخ از پیشنهاد روزنامه نصف جهان بسیار تشکر کرد و گفت: پیشنهاداتی که درباره نامگذاری خیابان ها از سوی خانواده های شهدا،ورزشکاران و ...

مطرح می شود، در پوشه ای نگهداری و بایگانی می شود و هربار به تناسب موقعیتی که برای نامگذاری پیش می آید، یکی از این نام ها به شورا فرستاده می شود تا در صحن علنی شورا مطرح و بررسی و درنهایت تصویب شود.

مدیرروابط عمومی شهرداری اصفهان نیز حرف باقربیگی را تأیید و تکرار می کند: « اینطور نیست که فکر کنید ما بدون فکر و کارشناسی هرخیابانی که نام نداشته باشد را به نام یک شهید می زنیم. به هرحال باید میدان یا خیابانی که انتخاب می شود، موقعیتی متناسب با شأن و جایگاه آن فرد یا افرادی که قرار است خیابان به نامشان نامگذاری شود، داشته باشد. باید خیابان جدیدی وجود داشته باشد که بی نام باشد، در حد و اندازه این شهدا باشد آن وقت نامگذاری صورت می گیرد. مثلاً ما هرخیابانی را به نام شهید "صیاد شیرازی" نمی زنیم و یک اتوبان را به نام ایشان می زنیم. »



نباتی با تشکرمجدد از پیگیری و ارائه پیشنهاد نصف جهان این را هم اضافه کرد که در حال حاضر عجله ای برای این نامگذاری ندارند و تلاش می کنند تا یک خیابان خوب و جدید را برای این نامگذاری آماده کنند: « شاید الان خیابان خیلی خوبی نداشته باشیم. این شهدا برای ما خیلی مهم هستند و باید بهترین جا را انتخاب کنیم و مطمئن باشید یکی از بهترین خیابان ها را به نامشان می زنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار