شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کازرون در نامه‌ای اعلام کرد: کارخانه کاشی کاشانه کازرون یکی از واحد‌های تولید کاشی بزرگ فارس سال‌هاست که حال خوشی ندارد و تلاش مسئولان برای احیای این کارخانه بی‌نتیجه مانده است.
کد خبر: ۶۹۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ 02 January 2019

تابناک فارس به نقل از خبرگزاری دانشجو:شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان کازرون با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی استان فارس، خواستار ورود جدی مسئولان به مسئله کارخانه کاشی کاشانه کازرون، پایان دادن به ابهامات کارخانه و برخورد قانونی با متخلفان احتمالی شد.

متن نامه به شرح ذیل است:
کارخانه کاشی کاشانه کازرون که در روزگاری نه چندان دور، یکی از واحد‌های تولید کاشی بزرگ استان فارس و سطح کشور به شمار می‌رفت و با ایجاد بیش از ۳۰۰ شغل مستقیم، روزانه بین چهار تا پنج هزار متر مکعب کاشی تولید و به بازار عرضه می‌کرد، سال‌ها است حال خوشی ندارد و تلاش مسئولان مختلف طی یک دهه گذشته برای احیای این کارخانه مهم بی‌نتیجه مانده است.

آنچه اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان کازرون را به تحریر این نامه واداشته، وضعیت فعلی کارخانه می‌باشد؛ توضیح آن‌که در آبان‌ماه سال ۱۳۹۶ این کارخانه توسط بانک تجارت استان قیمت‌گذاری شده و با هدف احیاء یا تبدیل آن به یک کارخانه تولیدی دیگر به یکی از سرمایه‌گذاران ذی‌نفوذ به فروش رسیده است.

قیمت کارشناسی شده توسط بانک تجارت بسیار نازلتر از قیمت واقعی کارخانه بوده و برخی شواهد حاکی از آن است در کارشناسی صورت‌گرفته جهت برآورد قیمت، بسیاری از تجهیزات موجود در کارخانه قید نشده و دقت‌های لازم در این خصوص صورت نگرفته است.

خریدار نه تنها اقدام درخوری در جهت احیای کارخانه صورت نداده، بلکه پس از اخراج نیرو‌های نگهبان، به فروش تجهیزات موجود در انبار کارخانه مبادرت کرده است.

تغییر تابلوی کارخانه کاشی سرامیک به عنوانی که هیچ ارتباطی با ماهیت کارخانه نامبرده ندارد و تصمیم سرمایه‌گذار مبنی بر فروش کارخانه، ابهامات متعددی را متوجه آینده آن کرده و موجب نگرانی بیش از پیش شده است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان کازرون از دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی خواسته، ضمن ورود جدّی به مسئله کارخانه کاشی کاشانه کازرون، ابهامات موجود پیرامون آینده این کارخانه را پایان داده و مطابق قانون با متخلّفان احتمالی برخورد کند.

این نامه به نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، مدیر کلّ دیوان محاسبات استان فارس، مدیر کلّ بازرسی استان فارس، نماینده مردم شریف شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی، مسئول سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس، مدیر کلّ اطلاعات استان فارس جهت اطلاع و اقدام و همه رسانه‌های انقلابی شهرستان کازرون و استان فارس ارسال شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار