مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: اصفهان به دلیل آب و هوای خوب و چهارفصل، وجود کویر و رشد گیاهان دارویی متنوع در نقاط مختلف استان، در گردشگری سلامت سرآمد است.
کد خبر: ۶۹۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 03 January 2019

به گزارش مهر، فریدون الله یاری در ارتباط با چشم انداز ۱۴۰۴ اظهار داشت: چشم انداز ۱۴۰۴ شامل ارائه دستاوردهای نهادهای مختلف کشور تا هشت سال دیگر در یک  افق  ملی است و استان اصفهان به صورت انفرادی در آن نقشی ندارد.

وی ادامه داد: استان اصفهان در زمینه گردشگری برنامه ۵ ساله ای را تدوین کرده است که در آن برنامه بنا شده  تعداد گردشگران خارجی به یک میلیون و ظرفیت های اقامتی به ۸۰ هزار نفر برسد  که تا کنون این تعداد به  ۳۰ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه گردشگری روند پرسرعتی را طی کردیم و ظرفیت های جدیدی ایجاد شده است، ابراز داشت: به زودی هتل هایی مطابق با استانداردهای جهانی و در راستای افزایش زیرساخت های گردشگری استان در اصفهان به بهره برداری می رسد.

اصفهان و شیراز رتبه نخست گردشگری تاریخی کشور را دارند

الله یاری با اشاره به اینکه اصفهان در بحث گردشگری رتبه نخست کشور را دارد، تصریح  کرد: گردشگرانی که وارد ایران می شوند بیشتر به دلیل بعد زیارتی ایران در ابتدا به استان خراسان رضوی وارد می شوند. استان های اصفهان و شیراز در حوزه تاریخی و فرهنگی رتبه اول کشور را دارا هستند.

وی ادامه  داد: در حوزه  طبیعت گردی اصفهان به دلیل زیستگاه های بوم گردی که دارد ظرفیت های جدیدی برای جذب گردشگری ایجاد کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی با بیان اینکه اصفهان در گردشگری سلامت که بخشی از گردشگری درمانی است نیز ظرفیت های خوبی دارد، گفت: بیشتر بیمارستان های اصفهان علاوه بر قوت بحث پزشکی، اصفهان هتلینگ نیز دارند.

وی افزود: بخشی از گردشگری سلامت بحث درمان است و اصفهان به دلیل آب و هوای خوب و چهارفصل، وجود کویر و رشد گیاهان دارویی متنوع در نقاط مختلف استان، در گردشگری سلامت سرآمد کشور است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار