مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: نخستین جشنواره ملی و نمایشگاه صنایع دستی آیات کشور دهه مبارک فجر در این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۶۹۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 04 January 2019

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری روز پنجشنبه در نشست خبری به همین مناسبت در دانشگاه فرهنگ و هنر افزود: شرکت در این جشنواره شامل تولیدات چوب، فلز، سفال و بافت برای عموم آزاد است.

وی اعتلای اخلاق، ایمان و بصیرت دینی هنرمندان و تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در آنها، شناسایی هنرمندان مستعد و برجسته این عرصه ها و معرفی به جامعه علمی و فرهنگی ، الگوسازی هنرمندان برای سایر اقشار جامعه در فعالیت های قرآن و عترت و گسترش مفاهیم، آموزش ها و پژوهش های قرآن و عترت را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهارداشت: جشنواره ملی صنایع دستی آیات، نقطه عطفی برای ارتباط هر چه بیشتر و قویتر هنرمندان صنایع دستی با قرآن و عترت است و هنرمندان خلاق صنایع دستی در این جشنواره به رقابتی سالم و معنوی می پردازند.
وی با اشاره به این که برگزاری این جشنواره در راستای کاهش تصدی گری دولت به دانشگاه فرهنگ و هنر واگذار شد، تصریح کرد :
جشنواره توسط دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان و با همکاری و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 
این اداره کل برگزار می شود.
انصاری بیان کرد : توجه به دیدگاههای امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در مورد فعالیت های قرآنی، مشارکت همه جانبه و فعال هنرمندان و توجه به رویکرد تبلیغی، آموزش، پژوهشی و تربیتی و اعتلای فعالیت های محتوایی و جنبی از مهمترین سیاست ها و رویکردهای برگزاری این رویداد دینی و فرهنگی است.
وی ادامه داد: نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره، در ایام دهه فجر برپا می شود و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به دبیرخانه این جشنواره در دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر یک و یا تارنمای این جشنواره به نشانی www.ayat.uastca-esf1.ac.ir مراجعه کنند.
وی در ادامه با بیان این که مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر اصفهان تعطیل شدنی نیست افزود: وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان برای گسترش، تقویت و افزایش تعداد دانشجویان این مرکز تلاش می کنند.
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک اصفهان در این نشست گفت:این مرکز با 65 کشور تعامل و رایزنی فرهنگی و تبادل دانشجو و استاد دارد.
سید محمد قلمکاریان با بیان این که بستر برای جذب دانشجویان خارجی در این مرکز فراهم شد،افزود: این دانشگاه مجوز بین المللی شدن را دریافت کرد و در آینده از خارج از کشور هم دانشجو جذب می کند.
به گفته وی تا کنون پنج هزار دانشجو از این دانشگاه دانش آموخته شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار