نماینده مردم خوانسار و گلپایگان مطرح کرد:
نماینده مردم خوانسار و گلپایگان با اشاره به ماده ۳۶ قانون برنامه ششم، بیان کرد: طبق این ماده شیرین‌سازی آب دریای عمان و خلیج فارس و انتقال آن به استان‌ها یک تکلیف است که نه تنها مشکل آب استان اصفهان بلکه مشکلآت تمامی استان‌ها را حل خواهد کرد.
کد خبر: ۶۹۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ 04 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از  خبرگزاری خانه ملت، علی بختیار نماینده مردم خوانسار و گلپایگان با اشاره به تجمع کشاورزان در اصفهان، گفت: مسئله آب در اصفهان باعث ایجاد نارضایتی‌هایی در بین کشاورزان شده است.

وی با اشاره به تجمع کشاورزان اصفهانی در اعتراض به مسئله آب، بیان کرد: مسئله آب در اصفهان باعث ایجاد نارضایتی‌هایی شده است. استان اصفهان مجموعه بزرگی از صنایع را در اختیار دارد و حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار این صنعت است و در عین حال این صنعت بخش زیادی از منابع آبی اصفهان را از بین برده است.

وی در ادامه تصریح کرد: راه‌حل مشکل آب، تقابل بین استان‌ها یا طرح‌های بین‌استانی نیست بلکه راه‌حل، شیرین‌سازی آب دریای عمان و خلیج‌فارس و انتقال آن به استان‌ها است.

بختیار در ادامه با اشاره به ماده ۳۶ قانون برنامه ششم، بیان کرد: طبق این ماده شیرین‌سازی آب دریای عمان و خلیج فارس و انتقال آن به استان‌ها یک تکلیف است که نه تنها مشکل آب استان اصفهان بلکه مشکلآت تمامی استان‌ها را حل خواهد کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: صنعت اصفهان که متشکل از پالایشگاه، پتروشیمی، ذوب‌آهن و سایر بخش‌ها است، اکنون باید به داد مشکل آب اصفهان برسد. صنعت کشور متناسب با شرایط مرکز کشور گسترش نیافته است. 

بختیار در ادامه اظهار کرد: توسعه صنایع به ضرر اصفهان بوده است و اکنون که این کار انجام شده است، این صنعت باید این‌ بار را به دوش بکشد و در بحث شیرین کردن آب دریا و انتقال آن، همکاری کند.

وی در پایان گفت: امروز گروه‌های سرمایه‌گذاری هستند که حاضر به انجام این کار هستند. حدود یک‌سال است که کارگروهی از تمام بخش‌های مرتبط در کشور تشکیل شده تا بتوانیم آب شیرین‌کن‌ها را در کشور به راه بیاندازیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار