رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی که با سوءاستفاده از مدارک هویتی یکی از شهروندان از طریق هک تلگرام قصد اخاذی از وی را داشت خبر داد.
کد خبر: ۶۹۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 05 January 2019

امنیت فضای مجازی و در صدر آن شبکه های اجتماعی موضوعی است که بارها توسط سازمان ها و ارگان های مختلف نسبت به آن اخطار داده شده اینبار اما یک شهروند اصفهانی قربانی این بی احتیاطی شده است.

به گزارش تابناک به‌نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس تصویر مدارک و اطلاعات هویتی وی را در اختیار دارد و با ارسال پیام های تهدید آمیز قصد مزاحمت و اخاذی از وی را دارد، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد فردی ناشناس با در اختیار داشتن کد دسترسی به پروفایل شاکی به تصویر مدارک و اطلاعات هویتی بارگذاری شده توسط شاکی دسترسی پیدا کرده و با ارسال پیام های تهدید آمیز قصد اخاذی از وی را دارد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکی و اقدامات پلیسی، متهم شناسایی و دستگیر شد که در بازجوئی‌های بعمل آمده عنوان داشت با ارسال پیام‌های جعلی تبلیغاتی و جلب اعتماد شاکی با دریافت کد دسترسی به پروفایل موفق شدم تصویر مدارک هویتی وی را بدست آوردم.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان مدارک هویتی خود را در تجهیزات هوشمند نگهداری نکنند و در اختیار سایر افراد قرار ندهند، همچنین یکی از معمول ترین و شایع‌ترین نمونه‌های سرقت اطلاعات هویتی به شکل آنلاین، هک و نفوذ به اطلاعات در بستر رایانه و تلفن همراه است که به دلیل سهل انگاری کاربر صورت می‌گیرد، به طوری که بعداً این اطلاعات به روش‌های مختلف می‌تواند برای مجرم کاربرد داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار