مجتبی ناجی معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان در خصوص آمار افرادی که اقدام به خودکشی داشته‌اند، گفت : آمار کسانی است که قصد یا فکر خودکشی داشته‌اند و به بهزیستی گزارش شده در 9ماهه سال 97 به 245 مورد رسیده است.
کد خبر: ۶۹۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴ 05 January 2019

به گزارش تابناک، ناجی به انجام مطالعات دموگرافی بر روی این افراد اشاره کرد و افزود: این تعداد افراد با خط 123 تماس گرفته‌اند و در این خصوص مشاوره گرفته‌اند که بهزیستی در حال انجام مطالعات دموگرافی بر روی این افراد است.
وی مشاوره تخصصی روانشناسی با این افراد را اولین اقدام دانست و گفت : بررسی‌های لازم برای شناسایی زمینه‌های افسردگی و اختلالات خلقی صورت می‌گیرد و پس از آن این افراد به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند و اگر در حد شدیدتری قرار داشتند دستور بستری، اقدامات و مداخلات جدی روانپزشکی برای آنها صادر می‌شود.
معاون اجتماعی بهزیستی استان عمده دلیل این افراد برای اقدام به خودکشی را اختلالات خلقی و در راس آنها افسردگی دانست و اظهار داشت : یکی از نشانه‌های افسردگی ناامیدی، بی‌علاقگی به زندگی و نگرانی از آینده است که بدون اغراق باید گفت همه کسانی که اقدام به خودکشی می‌کنند از اختلال افسردگی رنج می‌برند.
ناجی مدیریت و مهارت کنترل تکانه‌ها و هوش هیجانی را لازم دانست و بیان داشت : مدیریت هیجانات بخصوص در کسانی که رفتارهای خلق‌الساعه و ناگهانی دارند بسیار مهم است چرا که این افراد بعد از واقعه معمولا احساس پشیمانی هم می‌کنند.
وی در خصوص خبر اخیر آموزش‌وپرورش مبنی بر لزوم به کارگیری مددکار در مدارس اضافه کرد : طرحی تحت عنوان « نماد » به معنای نظام مراقبت دانش‌آموزی تصویب شد که در آن حضور مددکار علاوه بر مشاور پیش‌بینی شده است و این با مشارکت بین‌بخشی دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، کمیته امداد و آموزش‌وپرورش خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار