مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان مطرح کرد:
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: میزان مصرف سرانه آبزیان ارتباط مستقیمی با امنیت غذایی دارد همچنین وزارت جهاد کشاورزی 2 وظیفه برعهده سازمان شیلات قرار داد که یکی از آنها بحث آبزی پروری و دیگری آبزی مصرفی است که برخلاف مشکلات موجود و کم آبی ها در سال گذشته در کشور 480 هزار تن آبزی پروری صورت گرفت.
کد خبر: ۷۰۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 06 January 2019

مجتبی فوقی با بیان اینکه آبزی پروری یکی از شاخص های اساسی توسعه یافتگی در کشور است، ادامه داد : سال گذشته تولید آبزی پروری از تولید گوشت قرمز در دنیا پیشی گرفت و اکنون براساس گزارش فائو آبزی پروری به عنوان یک راهکار اساسی برای طرح زدایی و اشتغال زایی خرد مطرح است.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه در 10 سال گذشته تولید آبزیان در دنیا کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: این در حالی است که آبزی پروری 8.7 درصد رشد داشته است، البته مشکلی که در سال های اخیر وجود داشته این است که در منابع دریایی افزایش صید و صیادی وجود نداشته و سایز ماهی ها کوچک و تنوع آن ها کاهش پیدا کرده است.
وی بیان کرد: سیاست در زمینه توسعه آبزیان در دنیا بر مبنای آبزی پروری است، زیرا 88 درصد از آبزیانی که در دنیا تولید می شود مصرف انسانی دارند و تنها 12 درصد آن به مصرف غیرانسانی می رسد.
فوقی ادامه داد: در دهه 70 و 80 نیمی از آبزیان تولیدی در دنیا به مصرف غیر انسانی رسیده است که دلیل رشدکنونی آشنایی مردم و پی بردن به خواص آبزیان است و در زمان حال میزان ضایعات ماهی روند نزولی را طی کرده است.
وی گفت: در زمان حال 45 درصد از آبزیان در دنیا به صورت زنده یا تازه، 31 درصد منجمد، 12 درصد فرآوری و 12 درصد به صورت عمل آوری مصرف می شود.
به گفته، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان نحوه مصرف آبزیان برای سال های آتی باید مدنظر قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه در کشورهای در حال توسعه عمده مصرف آبزیان به صورت تازه است، بیان کرد: 54 درصد از مصرف آبزیان در کشورهای در حال توسعه به صورت تازه مصرف می شود در صورتی که 57 درصد از مصرف آبزیان در کشورهای توسعه یافته به صورت منجمد است به این دلیل که کشورهای فقیر، تولید کننده آبزیان و کشورهای غنی مصرف کننده هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار