کد خبر: ۷۰۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 07 January 2019
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه‌ها برای بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌های این استان در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، گردشگری و نفت و گاز به سمت کاربردی کردن آموزش‌ها گام بردارند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، علی‌محمد احمدی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری داشته و حدود 20 درصد نفت و گاز کشور را در خود جای داده است که برای بهره‌برداری مناسب از این ظرفیت‌ها نیازمند نیروی ماهر، تخصصی و فنی هستیم.

وی با بیان اینکه از کاربردی کردن آموزش‌ها حمایت می‌کنیم، افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید از تجهیزات، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مجهز برخوردار شود تا بتواند خلأ مهارتی و فنی بین صنعت و بازار تولید و همچنین خلأ بین اشغال و رونق کسب و کار را برطرف کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نگاه جامعه به دانشگاه فنی و حرفه‌ای عملگرایانه است بنابراین این دانشگاه باید با مهارت‌آموزی هدفمند در راستای کاربردی کردن آموزش‌ها گام بردارد.

احمدی با بیان اینکه مدرک‌گرایی چیزی جز انباشته شدن مدارک در بر ندارد، عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید به لحاظ آموزش‌های مهارتی تقویت شوند تا در بتوانند در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف نیاز جامعه را پاسخ دهند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور هم در این دیدار از ادغام آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در سطح کشور خبر داد و گفت: این اقدام در راستای تقویت مهارت‌آموزی انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار