الهیاری تاکید کرد:
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان گفت: با توجه به ظرفيت هاي خوب استان اصفهان در زمينه مراکز زيارتي، با ايجاد زيرساخت هاي لازم، به زودي گردشگري اسلامي نيز در استان راه اندازي مي شود.
کد خبر: ۷۰۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱ 07 January 2019

فريدون اللهياري با بيان اينکه بخش مهمي از گردشگري در کشور ما فرهنگي-اسلامي است، اظهارکرد: بر اين اساس، رويکردي که در اصفهان وجود دارد اين است که علاوه بر اماکن تاريخي، مراکز زيارتي مانند مشهد اردهال نيز مورد توجه قرار گيرد و در اين زمينه اقدامات خوبي نيز انجام شده است.

وي ادامه داد: در اصفهان تمام اماکن تاريخي شناسايي شده و به ثبت رسيده است و با ورود و مشارکت سرمايه گذاران داخلي مي توان اين اماکن را برند تاريخي کرد.

مدير کل ميراث فرهنگي استان اصفهان با بيان اينکه اصفهان علاوه بر اماکن تاريخي، نيازمند گردشگري در بافت مدرن نيز هست، تصريح کرد: شاهد ايجاد ظرفيت هاي فرهنگي مدرن در اصفهان هستيم که اين ظرفيت ها باعث مي شود گردشگران تنوع بيشتري براي بازديد را شاهد باشند و بيشتر جذب اصفهان شوند.

وي ادامه داد: سيتي سنتر جزو مراکز جديدي است که در اصفهان به بهره برداري رسيده و به موجب آن، استخرها، سالن سينما و مکان هاي تفريحي مدرني براي اصفهان ايجاد شده است.

اللهياري با اشاره به تخصيص راهنماهاي گردشگري در مراکز تاريخي اصفهان افزود: ما در بسياري از مراکز تاريخي با کمبود نيروهاي گردشگري مواجه هستيم اما با انجمن راهنمايان تور در اصفهان هماهنگ کرده ايم تا در اماکن تاريخي حاضر شده و سرويس رساني کنند.

وي با بيان اينکه سيستم راهنماهاي بناهاي تاريخي به سمت استفاده از نرم افزار هاي آنلاين رفته است، گفت: سامانه صوتي چند زبانه با مشارکت بخش خصوصي راه اندازي شده است که مي تواند کمک خوبي در زمان بازديد گردشگران خارجي از مراکز تاريخي باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار